Szűrés termékcsoportokra:

Lengéscsillapító

A jármű kerekei még jó minőségű útfelületen haladva is gyakran találkoznak úthibákkal, csatorna fedelekkel, nyomvályúkkal. Ezek az egyenetlenségek a kerekeket és kocsiszekrényt is lengésre kényszerítik. A kerék vertikális elmozdulása miatt a futóműbe épített rugó össze nyomódik, aminek hatására a jármű karosszériája is lengésbe kezd. Nagy úthibán áthaladva a kerék akár el is szakadhat az útburkolattól. Ha a kerék és az útfelület között lévő kapcsolat megszűnik, akkor a jármű hajtáslánca nem képes a motor vonóerejét az útfelületre továbbítani. A levegőbe emelkedett kerék a fékenergiát sem képes a jármű lassítására felhasználni.
A lengéscsillapító feladata a jármű lengéseinek időbeni korlátozása. Ezért a kocsitest és a futómű közé lengéscsillapítókat építenek be. Az alkalmazott lengéscsillapítók lehetnek súrlódásos vagy hidraulikus lengéscsillapítók.
A hidraulikus lengéscsillapítók hibájára utal, ha kerékcsere alkalmával a lengéscsillapító házán olajpára vagy olajszivárgás található. Ha a lengéscsillapító szárára felszerelt porvédő harmonika kiszakad, a kerekek által felvert szennyeződések könnyen a lengéscsillapító szárára kerülhetnek. A szennyeződések idővel a lengéscsillapító házában elhelyezkedő tömítés kopását okozzák, aminek hatására a csillapítást végző hidraulika folyadék a külvilága távozik. Kezdetben a lengéscsillapító hatásfoka csökken, később a csillapítás teljesen megszűnik, ezért a kerék az úthibákon elpattog, ami miatt a jármű úttartása bizonytalanná válik, a fékút jelentősen megnő.
A lengéscsillapító hibájára utal, ha a gumi futófelületének közepén kagylós kopások fedezhetők fel. A biztonságos közlekedés érdekében az elhasználódott lengéscsillapítót amint lehet cseréljük.

Válasszon járművéhez való lengéscsillapítót keresőnk segítségével:
Lengéscsillapító kereső

Árak megjelenítése EURO-ban is