Tárcsafék alkatrészek

A fék az autózás legfontosabb eleme, ez a rendszer erősebb kell legyen, mint a motor. A kocsik kerekeit úgy fékezzük, hogy a pedál benyomásával a zárt fékrendszerben lévő folyadékban megnöveljük a nyomást. Ez a nyomás fékcsöveken jut el a kerekekhez, a fékpofákat vagy a féktárcsákat a fékdobhoz nyomja, így lassítva annak forgását. A féktárcsák és a betétek kopottságát szabad szemmel is megvizsgálhatjuk. Egy új fékbetét általában 10 mm vastagsággal készül. A tárcsafékben a betétek és a tárcsa között mindig a lehető legkevesebb hely van, hogy fékezéskor ne kelljen nagy utat megtennie a betéteknek. Ha benézünk a fékhez, ellenőrizhetjük, mennyi maradt még a betétünkből. Ha kb. 3 mm, akkor ideje lecserélni a betéteket.
Ha már súrlódó hangot hallunk, akkor teljesen lekopott a felület, az acél váza érintkezik a féktárcsával, ne halogassuk a cserét.
A tárcsa együtt forog a kerékkel, aminek az anyaga öntött vas, illetve acél. A kemény, edzett anyag is kivállasodik idővel, akkor azt rövidesen cserélni kell. A féktárcsák másik jellemző hibája, hogy nem egyenletes a felületük. Ilyenkor fékezés közben érezhető, hogy egyre jobban rángat az autó. Ez nem csak kellemetlenül hat ránk, de akadályozhatja az ABS (blokkolásgátló) rendszer működését is. Fontos, hogy a tárcsák cseréjekor a kerékagyról a korróziót és egyéb szennyeződéseket eltávolítsuk, csak a tiszta felületre szerelt tárcsával kerülhetjük el az új alkatrész ütését, a csere alkalmával érdemes a féktárcsát rögzítő csavarokat is újakra cserélni.
A fékrendszer csak akkor tudja a legjobb teljesítményt nyújtani, ha megfelelően le tud hűlni két fékezés között. A hűtőlevegő megfelelőáramlásáról a terelőlemez gondoskodik, ha a terelőlemez korrodált vagy deformált, akkor funkcióját nem képes tökéletesen ellátni, ezért cseréje szükséges.

Tekintse meg Dobfék alkatrészeinket is:
Dobfék alkatrészek

Árak megjelenítése EURO-ban is