Árajánlatot kérek

Segítünk a megfelelő alkatrész kiválasztásában

Telefonszámaink H-P 8-17 óra között : +36 1 278 2104 és 2105; +36 30 608-0793; +36-30-991-0177 további elérhetőségeink alul a kapcsolatoknál!

Alkatrész ismertetõk

Kipufogódob

A belső égésű motornál az elégetett gázokat, a kipufogó-gyűjtőcső gyűjti össze és továbbítja a  táguló dob, a hangtompító és a kipufogóvég felé. A kipufogó-gyűjtőcsőbe érkezéskor az égésgázok hőfoka közel 900°C. Ekkora hő komoly veszélyforrást jelentene, ha közvetlenül a környezetbe távozna. Mivel a kipufogórendszer teljes hosszában érintkezik a levegővel, folyamatosan csökken a kipufogó gázok hőmérséklete. A motor működése közben bekövetkezett robbanások nagy zajjal járnak. A hangtompító feladata ezen akusztikai ártalmak enyhítése is.



A kipufogó nagyon nagy igénybe vételnek van kitéve és ennek hosszú ideig ellen kell állnia. Belülről nagy hővel távozó gázokkal valamint a lecsapódót kondezvíznek kell ellenállni. A kipufogó és a dobok az autó alján helyezkednek el így kívülről még ellen kel állnia az időjárás okozta különböző hatásoknak pl. pocsolyából felcsapódó hideg víz a forró csövekre sós hólé és valamint az autó menet közbeni rázkódása. A rázkódás enyhítésére az autó aljához gumibakkal vannak rögzítve valamint leömlő cső után egy hálós úgynevezett flexibilis cső van behelyezve.


A kipufogórendszer több részből áll és autó specifikusak. Hajtott nyak, ami levezeti a csövet az autó aljához, típusfüggő katalizátor és a lambdaszondák, a flexibilis cső középsődob és a hátsódob.

A doboknak lehet különböző a szerepük van, melyik hangot tompít, de van, amelyik fojtást végez, vagy egyben mind a kettő. A rendszernek zártnak kell lennie és csak a végén távozhat a gáz. Ha kilukad, vagy esetleg kifúj, a rendszer akkor autónk zajossá válik.