Árajánlatot kérek

Segítünk a megfelelő alkatrész kiválasztásában

Telefonszámaink H-P 8-17 óra között : +36 1 278 2104 és 2105; +36 30 608-0793; +36-30-991-0177 további elérhetőségeink alul a kapcsolatoknál!

Alkatrész ismertetõk
Légtömegmérő
Légtömegmérő a légszűrőház után helyezkedik el a légbeömlő csőben. Ez az alkatrész is jelet ad az ECU-nak keverékképzéshez. A csövön belépő levegő hőmérsékletét és mennyiségét méri. Alkalmazva van mind benzines mind dízel autókba, szívókba is, meg turbósoknál is. Autó specifikus!!


Régebbi légtömegmérő: Működése: a motor által beszívott levegő mennyiségének mértékében elmozdul a rugó terhelésű kis fémlap amelynek tengelye potenciométerhez kapcsolódik. Ahogy a levegő keresztüláramlott a mérőn így elmozdítva a fém lapkát megmozdítva az érzékelőn. Ezt a megoldást nagyon kevés ideig alkalmazták.


A mai legelterjedtebb légtömegmérők működése: A mérőn keresztül áramló levegőt egy  hőhuzalos vékony platinaszál kifeszítve méri úgy, hogy fűtik folyamatosan és abból kap eredményt, hogy az át áramlott levegő milyen szinten hűti le a huzalt. A huzal nagyon érzékeny a legkisebb szennyeződésre is.


A légtömegmérők műanyagházban vannak nagyrészt és rácsos mind a két vége. Ezek a rácsok légterelő funkcióval szolgálnak hogy a mérő minél pontosabban tudjon mérni, küldeni a ECU-fele.

Meghibásodása a kocsi működéséből is észrevehető: gyorsításnál apró rángatások, turbósoknál akár üres rész keletkezik a töltés során úgynevezett lyuk.