Lengéscsillapító

A lengéscsillapító nagyon fontos szerepet játszik a futómûben, mind menet stabilitásban, de féktáv növekedésben is, ha csillapítók már nem mûködnek megfelelően.

A lengéscsillapítónak tengelyenként minimális lehet az eltérése, ezt padon tudják lemérni és mûszak vizsgán kötelezően megmérik mind a négyet. Lengéscsillapítóból létezik olajos és gázos. Az autók 85-95 százalékát olajos, vagy kétcsöves gázos lengéscsillapítóval szerelik. A két lengéscsillapítóban nincsen nagy különbség. Olajnyomásos lengéscsillapító mûködése: Ha a lengéscsillapító szár lefelé indul el akkor a dugattyú bővebb szelepein átáramlik az olaj, a fenékszelep zárva van. Ilyenkor a szár viszonylag könnyen benyomható. Ha a szár elindul kifelé az olaj szûkebb szelepeken kényszerül átpréselődni a dugattyúba, a fenékszelep kinyit, hogy az olaj szabadon legyen ilyenkor a szárat jóval nehezebb kihúzni. Gáznyomásos lengéscsillapító mûködése: mûködése hasonlít az olajos megoldáshoz annyiban különbözik, hogy csillapító mûködés közben fel tud melegedni így a bene lévő olaj meleg hatására meg hígul, és nem dolgozik megfelelően. De a gáz folyamatos nyomást gyakorol az olajra így az nem képes meghígulni. Ha csillapítónkból folyik az olaj vagy pattog kerekünk az úton, esetleg sokáig leng azaz nem dolgozza ki a rugó mozgását akkor a lengéscsillapítókat azonnal le kel cserélni. Pattogás miatt megnő a fékút, kanyarban el pattoghat az autó azaz instabillá válik, irányíthatatlan lesz. 

[Lengéscsillapítók itt]

Árak megjelenítése EURO-ban is