Telefonszámaink: +36 1 278 2104; +36 1 278 2105; +36 30 608-0793 , További elérhetőségeink jobb alul a kapcsolatok menüpont alatt!

 A könnyebb keresés érdekében szűrjön készletre és/vagy gyártóra!
➔ Szűrés készlet szerint:
➔ Gyártók:
A helyettesítő termékre vonatkozó készletjelölés színmagyarázata:
Raktáron lévő, elérhető referencia cikk.
M0-ás raktáron elérhető referencia cikk.
2-es boltban elérhető referencia cikk.
3-as boltban elérhető referencia cikk.
Csak beszállítónál elérhető referencia cikk.
Nincs beszerezhető referencia cikk.
Nincs referenciája.
  • 1

Megjelenített termékek száma

A találati listában összesen 2 termék szerepel!
Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ...
 
Készleten Készleten
M0 telephelyen M0 telephelyen
Beszállítónál Beszállítónál
  • 1

Megjelenített termékek száma

Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére.

dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlueadalékanyagot.

Jelenleg háromféle jelentősebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat.

Az AdBluemegfelelő hőmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot, és 67,5% ioncserélt vizet tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.




Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue folyadékot vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be. A rendszernek viszonylag magas hőmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hőmérsékletét különböző megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél előbb felfűtse a katalizátort. Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.

Az erősen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen AdBlue folyadék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az AdBlue-tartálybóla katalizátorba vezető csövek duplafalúak, ami lehetővé teszi, hogy a hűtőrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az AdBlue-tartályt, ha az megfagyott.

Egy külön ellenőrző egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működéséből menet közben a sofőr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelző a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetőknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba.

Az Euro emissziócsökkentési normák előírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetőt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következő benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenőrző egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását. Természetesen távol-keleti gyártók ezen problémára is kínálnak megoldást a leggyakoribb gyártók motorjaihoz az OBD2 diagnosztikai aljzatra csatlakoztatható cigarettásdoboz méretű készülék formájában, amely csatlakoztatott állapotában leállítja az adalék befecskendezését és kiiktatja a NOx szenzorokat, ezzel hatástalanítva a tejles AdBlue rendszert. Fagyáspontja -11,5°C, felolvasztás után korlátozás nélkül tovább használható. Az AdBlue sűrűsége 20°C-on 1087–1093 kg/m3. Erősen korrozív hatású, ezért nem érintkezhet színesfémekkel, egyes műanyagokkal stb.

A külön tartályban elhelyezett AdBlue adalék adagolása a járművekben teljesen automatikusan történik, a vezérlőegység követelményei szerint. Az Euro 4. szint esetén a hozzáadott AdBlue adalék a felhasznált üzemanyag-mennyiség mintegy 3–4%-ának, az Euro 5. szinten pedig az 5–7%-ának felel meg. Az AdBlueegyes esetekben akár 7%-kal is csökkenti a gázolajfogyasztást, tehát részben kompenzálja az EURO 4 és EURO 5 szabványok szerinti járművek magasabb beszerzési költségeit.

Összehasonlításul: AdBlue adalékkal kb. 35 új jármű az SCR-rendszer nélküli, 10 éves járművel azonos mennyiségű szilárd részecskét bocsát ki. 7 jármű az AdBlue-val ugyanannyi nitrogén-oxidot bocsát ki, mint bármelyik jelenlegi jármű.