Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Csoport
Csoport
Alcsoport
Csoport
Paraméter
Csoport
Részecskeszűrők
Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák betartásának érdekében az autógyártók feladata, hogy a károsanyag kibocsátást az elvárt szintre csökkentsék. A 2009-ben bevezetésre került EURO5 környezetvédelmi szabályozás hívta életre a dízelüzemű motorok kipufogórendszerébe épített részecskeszűrőt. A dízelmotor működése során elkerülhetetlen, hogy az égés során korom részecskék képződjenek. A modern nagynyomású befecskendező rendszereknek köszönhetően lehetővé vált, hogy az égéstérebe befecskendezett gázolaj nagyon finom permetként kerüljön befecskendezésre. A koromrészecskék mérete ezért a szemmel látható tartományon kívülre került, ezért a modern dízelmotorok üzeménél szemmel látható füstöt nem látunk. A részecskeszűrő angol megnevezése Diesel Particulate Filter, az ebből alkotott mozaikszó lett a DPF. A dízel részecskeszűrő működési elve szerint inkább egy részecske csapdaként funkcionál. A részecskeszűrő kerámia betétjében lévő levegő járatokban áramlik a kipufogógáz. A járatok legvége le van zárva, itt rakódnak le a koromrészecskék, a gázok a szűrőbetét anyagán keresztülhaladva áramlanak tovább a kipufogó rendszerben. A részecskeszűrő kapacitása nem végtelen, idővel a zsákjáratok telítődnek, ilyenkor, ha minden feltétel adott a jármű regenerálja a részecskeszűrőt. A regeneráció során égeti ki a rendszer a szűrőben rekedt korom részecskékéket.
A részecskeszűrő áteresztőképessége meghatározott számú regenerálási ciklus után lecsökken. Az áteresztőképességét a kipufogó rendszerbe épített nyomásmérő szenzorok mérik. Az érzékelő a részecskeszűrő által gerjesztett torlónyomást méri, ha ez az érték eléri az előre beállított küszöbértéket, a motorvezérlés elégtelennek minősíti a DPF szűrő működését és kivezérli a részecskeszűrő hibájára utaló hibalámpát a műszerfalon. A probléma megoldására több lehetőség is van. Az eltömődött szűrőt kiszerelés után lehet tisztítással újra működőképes állapotba hozni, de a hosszútávú biztos megoldást a szűrő cseréje jelenti.
A részecskeszűrő élettartama meghosszabbítható jó minőségű dízel üzemanyag tankolásával és a motorhoz a gyártó által ajánlott speciális motorolaj használatával, valamint a használati módnak megfelelő olajcsere csereperiódusok betartásával.
Részecskeszűrőt keres?
Keresőnkkel biztosan megtalálja autójához a megfelelőt: Részecskeszűrő kereső