A dízel részecskeszûrő (DPF, Diesel Particulate Filter) a környezetre káros részecskéket, ill. a kormot szûri a dízelmotorokból kiáramló gázokból.
(EGR) Exhaust Gas Recirculation szelep feladata a károsanyag-kibocsátás csökkentése és szabályozása a benzin- és dízelmotoroknál. Magas égési hőmérsékletnél az égéstérben nitrogénoxid keletkezik.
A jármû kiegyensúlyozott fékezéséhez hozzájárulnak a fékpofák, a munkahengerek, és a feszítők. A dobfékek javítása során le kell cserélni a fékpofákat, valamint a munkahengereket és a feszítőket. Ezek az alkatrészek a fékbetétekhez hasonló igénybevételnek vannak kitéve. A dobfékeket inkább hátsó féknek alkalmazzák.
A jármû kiegyensúlyozott fékezéséhez hozzájárulnak a fékpofák, a munkahengerek, és a feszítők. A dobfékek javítása során le kell cserélni a fékpofákat, valamint a munkahengereket és a feszítőket.
Gyújtógyertyákat a benzin üzemû Ottó motorokban alkalmazzák, feladata a benzin-levegő elegy begyújtása.
A belső égésû motornál az elégetett gázokat, a kipufogó-gyûjtőcső gyûjti össze és továbbítja a táguló dob, a hangtompító és a kipufogóvég felé.
A hidraulikaolajat különféle erőknek és mozgásoknak az átvitelére és irányítására használják. Piacuk a motorolajok után a második legnagyobb a súrlódást csökkentő anyagok között.
A kuplung az autó azon alkatrésze, ami a motor és a sebességváltó között helyezkedik el, legfontosabb feladata, hogy a motor által előállított energiát megfelelő mértékben továbbítsa a sebességváltók felé.
Az optimális teljesítmény érdekében a belső égésû motorok tiszta beszívott levegőt igényelnek.
A modern nagy teljesítményû befecskendező rendszerek megkövetelik a minőségés a tiszta üzemanyagot.