Keverékképzés
A benzinmotorok keverékképzésére a mennyiségi szabályozás jellemző, vagyis a beszívott levegő mennyiségével arányosan szükséges az égéshez szükséges üzemanyagot az égéstérbe juttatni. A motor fojtását a szívórendszerbe épített fojtószelep feladata ellátni. A fojtószelep lehet bowdenes vagy elektronikus mozgatású. A bowdennel mozgatott fojtószelep a jármű gázpedáljával van összeköttetésben, ha a gázpedált a sofőr lenyomja, akkor a fojtószelep kinyit és a motor több levegőt tud beszívni, amihez arányosan több üzemanyag befecskendezése szükséges.
Az üzemanyag szabályozott égéstérbe juttatását sokáig a karburátor feladata volt ellátni. A karburátor a motor szívórendszerébe épített alkatrész, ami a benne található fúvókákon és kalibrált furatokon keresztül valósítja meg az optimális motorüzemhez tartozó keverékképzést.
A jármű-technológia fejlődésével a pontosabb motor szabályozás érdekében egyre nagyobb szerephez jutottak a befecskendező rendszerek. Ezek alkalmazásával elérhetővé vált minden motorüzemben a gazdaságosabb működés, aminek köszönhetően csökkenthető lett a járművek üzemanyag fogyasztása. Ugyanakkor a motor gázreakciója is kedvezőbb lett, valamint ezek a rendszerek lehetőséget nyújtanak a szabályzó elemek beépítésére is, mint például a lambdaszonda.
Az alkalmazott rendszerek lehetnek központi befecskendezésű vagy hengerenkénti befecskendezésűek.
Központi befecskendezés esetén a szívósorra egy darab befecskendező fej van felszerelve, ez látja el az összes hengert üzemanyaggal.
Hengerenkénti befecskendezés esetén minden hengert külön befecskendező lát el üzemanyaggal.
Dízel motoroknál is a befecskendezés kezdetét és mennyiségét a szivattyú szabályozza. A porlasztó feladta, hogy a szivattyú által előállított nagynyomású üzemanyagot jól elporlasztva az égéstér megfelelő részére juttassa. A befecskendezőrendszer feladata, hogy az égéstérbe azonos, a motor teljesítményének megfelelő üzemanyag adagot juttassa. Minden hengernél azonos forgattyústengely állásban kell kezdődnie a befecskendezésnek, hogy az égés a felső holtpont környékén folyjék le. A befecskendezett üzemanyag adagnak a motor fordulatszámától függetlenül állandó nyomáson után csöpögés nélkül következzen be.