Kipufogónyomás érzékelő kábeljavító készlet
A kipufogórendszerbe épített részecskeszűrő feladta, hogy a dízelmotor működése során keletkező korom részecskék kibocsátását szabályozza. A részecskeszűrő gyakorlatilag egy részecske csapdaként funkcionál kialakításának köszönhetően. A részecskeszűrő belső teste úgy van kialakítva, hogy a sűrű levegő járatok egy része zsákutcaként szolgáljon. A kipufogógázban terjedő korom részecskék ezekbe a járatokba bekerülve esnek csapdába, ahonnan csak a szűrő regenerációjának során távoznak el. Látható, hogy a részecskeszűrő kapacitása véges, meghatározott mennyiségű részecske befogadása után áteresztőképessége lecsökken. A szűrő állapotát a rendszerbe épített kipufogógáznyomás szenzor feladata ellenőrizni. A részecskeszűrő megfelelően működik, ha a belépő és kilépő oldalai között nincs jelentős nyomáskülönbség. Azonban, ha a szűrő előtt a kipufogó rendszerben lévő nyomás megnő, akkor a szűrő áteresztőképessége lecsökkent, vagyis kezd befogadóképességének határához érni. Ilyenkor a motormenedzsment, ha a szűrő regenerálásához szükséges feltételek adottak, akkor elindítja a regenerációs ciklust.
Ha a jármű motorvezérlése a részecskeszűrő hibájára utaló hibakódot tárolt el még nem biztos, hogy a részecskeszűrő hibásodott meg. Előfordulhat, hogy a részecskeszűrő fojtását mérő egység vagy annak vezetékkötege hibásodott meg. Ha az egység hamis értéket közvetít a motorvezérlés felé, akkor a rendszer hibát fog jelezni a tökéletesen működő szűrő egységre is. Célszerű először a kipufogónyomás érzékelő egység vizsgálatát elvégezi a részecskeszűrő cseréje előtt.
Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Részecske szűrők, Katalizátorok, Tipizált katalizátorok