Alcsoport
Paraméter

Hűtés

A járművek motorjának működéséhez az optimális hőmérsékletet a hőtőrendszer biztosítja. A legelterjedtebb hűtési rendszer napjainkban a vízhűtés. De alkalmaznak még léghűtést és lég-olaj hűtést is.
A gépjárműmotorok hűtését többnyire vízhűtéssel valósítják meg. A hűtőrendszer fő alkatrészei a hűtőköpeny, a hűtőfolyadék, ami a motorblokk vízjárataiban helyezkedik el.
A termosztát, ez az alkatrész szabályozza a hűtővíz hűmérsékletét.
A hűtő, ami jellemzően a jármű elejében helyezkedik el.
A vízpumpa, ami a hűtőfolyadék keringetésére szolgál.
A hűtőventilátor, ennek faladata, hogy ha nem áll rendelkezésre elegendő menetszél a hűtőfolyadék lehűtésére, akkor a hűtőn keresztül szívott levegővel hűti a folyadékot a túlmelegedéstől.
A hőmérséklet érzékelő szenzor, ami a motorvezérlő számára küldi a hűtőközeg hőmérsékletének pillanatnyi értékét.
A hűtőfolyadék a termosztát állapotától függően a motor beindítását követően a kis vagy nagy vízkörben kezd el keringeni. Ha a termosztát zárt állapotban van, a hűtőfolyadék hideg, ezért a hűtőközeg a hűtőradiátor elkerülésével kering a rendszerben. A hűtőfolyadék melegedésével arányosan nyit a rendszerbe épített hőmérséklet szabályzó elem a termosztát. A hűtőfolyadék melegedésével arányosan fokozatosan engedi a folyadékot a vízhűtő felé áramolni, így biztosítva a megfelelő hőmérsékletet a motor számára. Ha a termosztát teljesen nyitott állapotba kerül, de a folyadék hőmérséklete ennek ellenére tovább emelkedik, akkor kapcsol be a jármű hűtő ventilátora, ami mesterséges menetszelet generálva a vízhűtőn átszívott levegővel hűti a megfelelő hőmérsékletre a hőtőközeget.

Árak megjelenítése EURO-ban is