Kerékfelfüggesztés

Kerékfelfüggesztés

A kerékfelfüggesztés feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a jármű karosszériája és a kerekek között. Feladata, hogy úgy biztosítsa a kerekek számára a függőleges mozgásteret és a kormányzáshoz szükséges elfordulást, hogy közben pontos megvezetést garantál a kerekek számára. A kerék függőleges elmozdulására a közlekedés során adódó útegyenetlenségek kirugózására és a lengések csillapítása miatt van szükség.
Az első futómű a leggyakrabban oldalanként egy lengőkarból, csonkállványból, kormányösszekötőkből és rugóstagból tevődik össze.
A lengőkarok a jármű karosszériájában kialakított futómű bekötési pontokhoz csatlakoznak. A lengőkar külső oldalán egy gömbfejjel csatlakozik a csonkállványhoz amire a kerékagy és a féknyereg is csatlakozik. Az első futómű kormányozhatóságát a gömbfej tengelyén elforduló csonkállvány valósírja meg. A csonkállvány felső bekötési pontja az első rugóstaghoz van rögzítve. Az első rugóstagot a lengéscsillapító és a rajta lévő tekercsrugó alkotja. A rugóstag a karosszériában kialakított rugótoronyba van bekötve, ahol a kormányozhatóságot és a könnyed elfordulást a toronycsapágy látja el.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Szerelő szerszámkészlet


Autótípusok