Paraméter

Kerékagy

A kerékcsapágy és a kerékagy a jármű felfüggesztésének alapvető alkatrészeik. A kerékagy a csonkállványra van felszerelve, ehhez az alkatrészhez csatlakozik a féltengely ami a sebeségváltóból érkező hajtást továbbítja a kerekek felé.
A kerékagyban vannak kialakítva azok a furatok, amihez a jármű
kerékcsavarjai kerülnek rögzítésre.
A kerekek rögzítése a kerékagyhoz lehet tőcsavaros kialakítású. A tőcsavarok a kerékagyba kerülnek besajtolásra, így a kerekeket a csavarok menetes szárára kell felhelyezni és a kerékanyákkal lehet őket rögzíteni.
A másik megoldás, amikor a kerékagyban vannak kialakítva azok a menetes furatok, amikbe a kerékcsavarok tekerhetők be. A kerékcsavaros kerékagyaknál általában a féktárcsa felfogató csavarok pozícionáló stiftként is működnek. A pozícionáló tüskék segítségével a kerék úgy rakható fel a kerékagyra, hogy a kerékcsavarok biztosan a kerékagyban kialakított furatokhoz essenek, így könnyítve meg a felszerelés.
A kerékagy nagy terhelésnek van kitéve, ugyanis a
kerékagycsapágyakon keresztül a jármű súlyát ez az alkatrész is viseli. A kerékagycsapágyak nagy teherbírású alkatrészek, azonban bizonyos körülmények csökkentik az élettartamukat, amitől a csapágyak kopása megnőhet. Ha a csapágy kezd az élettartamának végéhez közeledni, akkor a jármű futása közben búgó hang hallható. Ez a búgó hang kanyarodáskor felerősödhet vagy akár el is hallgathat. Gyakran meglehetősen nehéz meghatározni, hogy a jobb vagy bal oldali csapágy hibásodott-e meg. Ilyenkor célszerű a járművet felemelni és a kerék megforgatásával és kotyogásának ellenőrzésével a meghibásodott oldat meghatározni.
A jármű kerekein kívül a kerékagyra kerülnek rögzítésre a
féktárcsák is. A féktárcsákat a kerékagyra sok esetben egy vagy két darab csavar rögzíti.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Kerékcsapágy, Szimmering, Tengelycsonk

Árak megjelenítése EURO-ban is