Alcsoport
Paraméter

Rugózás és lengéscsillapítás

A jármű rugózásának és lengéscsillapításának feladata, hogy a lökésszerű gyorsulásokat mérsékeljék és a lengések lefolyását időben korlátozzák. Az úttestek burkolata még jó minőségű kivitelezés esetén sem teljesen sima. A jármű kerekei gyakran haladnák át különböző úthibákon, ami miatt a kerekek a gördülő mozgáson kívül függőleges irányban is elmozdulnak. Nagy sebesség esetén ezek a mozgások nagyon gyorsan játszódnak ezért kellemetlenül hatnak a jármű utasaira. Az utazás kényelmét jelentősen befolyásolja a jármű futóművének hangolása. Rossz minőségű útfelületen autózva egy lágyabbra hangolt futóművel és magasabb oldalfalu gumiabroncsokkal szerelt járművel utazni nagy mértékben pihentetőbb mint egy feszes, kemény futóművel és alacsony profil magasságú gumival szerelt autóval.
A jármű rugózása és lengéscsillapítása komoly szerepet játszanak a jármű úttartásában is. Egyenetlen útfelületen haladva a jármű kerekei elveszítik a kapcsolatot az úttesttel. Amíg a kerék a levegőben van, addig nem tud átvinni sem vonóerőt, sem fékerőt, de levegőben lévő kerékkel a jármű nem is kormányozható. Az jármű irányíthatósága és útfekvése bizonytalanná válik, ami alapvetően befolyásolja az utazási biztonságot.
Kanyarodások a jármű súlypontjában ható tehetetlenségi erő a kanyar külső oldalára eső kerekek terhelését növeli, amíg a belső oldal kerekére ható erőket csökkenti. Ha az oldalvezető erő kisebb lesz, a jármű kisodródhat. A biztonságos úttartás érdekében, a rugóknak, kanyarstabilizátoroknak és a lengéscsillapítóknak együttesen gondoskodniuk kell a kerekek és az útfelület közti tapadásról.

Árak megjelenítése EURO-ban is