Lengéscsillapító csapágyazás

A lengéscsillapító feladata a jármű lengéseinek időbeni korlátozása. Ezért a kocsitest és a futómű közé lengéscsillapítókat építenek be. Az alkalmazott lengéscsillapítók lehetnek súrlódásos vagy hidraulikus lengéscsillapítók.
A jármű első lengéscsillapítóinak felső bekötési pontja általában az első rugótornyokban van. A lengéscsillapító alsó bekötési pontja a csonkállvánnyal van összeköttetésben, így csatlakozva az első kerekekhez. A lengéscsillapítók általában gumi ággyal, szilenttel csatlakoznak a rugó toronyba. Az első futómű kormányzás miatt az első lengéscsillapító elfordulásának biztosítottnak kell lennie. Ezt a feladatot a toronycsapágy látja el. A toronycsapágy az első toronyszilentben helyezkedik el. A csapágy feladata, hogy a lengéscsillapítók a felső bekötési pontjaik körül könnyen képesek legyenek elfordulni.
A toronycsapágy meghibásodására utalhat, hogy a kormány forgatása során ropogó hangot vagy rossz minőségű útburkolaton autózva koppanó, kopogó hangot hallunk a futómű felől. A toronycsapágyak elhasználódása miatt, akár a jármű kormányzása is nehézkessé válhat.

Tekintse meg további csapágy alkatrészeinket is:
Kerékcsapágy, Feszítőgörgő csapágy, Hajtótengely csapágyazás

Árak megjelenítése EURO-ban is