Érzékelő

Érzékelő, részecskeszűrő

A kipufogórendszerbe épített részecskeszűrő feladta, hogy a dízelmotor működése során keletkező korom részecskék kibocsátását szabályozza. A részecskeszűrő gyakorlatilag egy részecske csapdaként funkcionál kialakításának köszönhetően. A részecskeszűrő belső teste úgy van kialakítva, hogy a sűrű levegő járatok egy része zsákutcaként szolgáljon. A kipufogógázban terjedő korom részecskék ezekbe a járatokba bekerülve esnek csapdába, ahonnan csak a szűrő regenerációjának során távoznak el. Látható, hogy a részecskeszűrő kapacitása véges, egy meghatározott mennyiségű részecske befogadása után áteresztőképessége lecsökken. A szűrő állapotát a rendszerbe épített kipufogógáznyomás szenzor feladata ellenőrizni. A részecskeszűrő megfelelően működik, ha a belépő és kilépő oldalai között nincs jelentős nyomáskülönbség. Azonban, ha a szűrő előtt a kipufogó rendszerben lévő nyomás megnő, akkor a szűrő áteresztőképessége lecsökken, vagyis kezd befogadóképességének határához érni. Ilyenkor a motormenedzsment, ha a szűrő regenerálásához szükséges feltételek adottak, akkor elindítja a regenerációs ciklust.

Részecskeszűrőt keres?
Keresőnkkel biztosan megtalálja autójához a megfelelőt:
Részecskeszűrő kereső


Autótípusok