Porlasztó

Porlasztó / Karburátor

A benzin megfelelő elégetéséhez oxigén szükséges, ezért a benzines motorok szabályozott arányú benzin-levegő keverékkel üzemelnek. Az égés akkor zajlik le tökéletesen, ha a benzin részecskék megfelelő arányban veszik körbe a levegőrészecskéket. A keverékképzés a karburátorban kezdődik, a motor hengereiben az égés csak akkor zajlik le megfelelő gyorsasággal, gazdaságosan és alacsony károsanyag kibocsátással, ha a karburátor megfelelően be van állítva. A karburátor működése azon a jelenségen alapszik, hogy a levegő áramlási sebességének növekedésével nyomáscsökkenés lép fel. A karburátor a motor szívócsövéhez csatlakozik, a porlasztást a motor szívó hatására, a karburátoron nagy sebességgel átáramló levegő végzi.
A karburátor fő alkatrészeik közé tartozik az úszóház és az úszó. Minden karburátornak van egy kis benzin tartálya, amit úszóháznak neveznek, ebben található az úszó és a tűszelep is. Az úszóházba áramlik az üzemanyagtankból az üzemanyag, innen kerül a benzin a légtorokhoz. Az úszó és tűszelep feladta, hogy az úszóházban lévő benzin mennyiségét szabályozza. Amíg az úszóház üres a benzin szabadon áramolhat az úszóházba. Az üzemanyagszint növekedésével arányosan az úszó egyre magasabbra kerül, majd, amikor az előre beállított szintet eléri, akkor az úszó a benzin útját a tűszelep zárásával lezárja.
A karburátor további alkatrészei a levegőcső, légtorok, fúvókacső, keverőtér és fojtószelep. A légcsövön keresztól áramlik a motor által beszívott levegő, az áramlási sebesség növelésére a levegőcsőbe egy szűkített keresztmetszetű benzinfúvóka illeszkedik.
A motornak nincs szüksége folyamatosan a teljes levegő mennyiségre, ezért a szívótorok alatt fojtószelepet alkalmaznak, amely gázpedálállástól függően szabályozza légáramot.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Fúvóka gyorsítószivattyú, Porlasztó javítókészlet, Úszó tűszelep


Autótípusok