Gyújtótrafó

A gyújtótrafó az autó gyújtásalkatrészének egy fontos alkatrésze.

Gyújtótrafó  adja a megfelelő feszültséget a gyertyának. Gyújtótrafókból nagyon sok féle van,  így különböző meghibásodásokat tud produkálni vagy nem indul be vagy kimarad  egy henger  ez a trafó típusától függ. Van olyan autótípus ahol csak egy vagy maximum kettő darab trafó van ez a hengerek számától függött (4, 6, 8, 12). Itt a trafóból csak egy gyújtókábel jött ki, ami belement az elosztófedélbe és a fedél alatt a rotor osztotta szét elektromos áramot. Ezt a módszert egyre inkább kezdik hanyagolni, azaz a régebbi autókban található meg. Volt trafókba egy másik lépcső mikor egy hosszúkás trafót csináltak és abból ált ki négy darab gyertyapipa. Itt is, ha meghibásodott a trafó nem indult be az autó. A korszerûbb autókba úgynevezett ceruza trafót találtak ki. Itt minden egyes hengerhez tartozó gyertyára egy teljesen külön álló trafó csatlakozik. Itt már a computertől kapja a trafó a jelet, hogy mikor kel adni a megfelelő feszültséget a gyújtógyertyához. Itt ebben az esetben, ha egy meghibásodik még a motor járóképes, igaz nem jár, egyenletesen meg sokat veszít teljesítményéből, de el tudunk döcögni az első szervizhez.

[Gyújtótrafók itt]