Légtömegmérő

Légtömegmérő a légszûrőház után helyezkedik el a légbeömlő csőben.

Ez az alkatrész is jelet ad az ECU-nak keverékképzéshez. A csövön belépő levegő hőmérsékletét és mennyiségét méri. Alkalmazva van mind benzines mind dízel autókba, szívókba is, meg turbósoknál is. Autó specifikus!! Régebbi légtömegmérő: Mûködése: a motor által beszívott levegő mennyiségének mértékében elmozdul a rugó terhelésû kis fémlap amelynek tengelye potenciométerhez kapcsolódik. Ahogy a levegő keresztüláramlott a mérőn így elmozdítva a fém lapkát megmozdítva az érzékelőn. Ezt a megoldást nagyon kevés ideig alkalmazták. A mai legelterjedtebb légtömegmérők mûködése: A mérőn keresztül áramló levegőt egy  hőhuzalos vékony platinaszál kifeszítve méri úgy, hogy fûtik folyamatosan és abból kap eredményt, hogy az át áramlott levegő milyen szinten hûti le a huzalt. A huzal nagyon érzékeny a legkisebb szennyeződésre is. A légtömegmérők mûanyagházban vannak nagyrészt és rácsos mind a két vége. Ezek a rácsok légterelő funkcióval szolgálnak hogy a mérő minél pontosabban tudjon mérni, küldeni a ECU-fele. Meghibásodása a kocsi mûködéséből is észrevehető: gyorsításnál apró rángatások, turbósoknál akár üres rész keletkezik a töltés során úgynevezett lyuk.

[Légtömegmérők itt]