Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Csoport
Csoport
Alcsoport
Csoport
Paraméter
Csoport
Gyertyapipák
Benzin üzemű járművek az égéstérbe beszívott üzemanyagot a sűrítési ütem megfelelő pontján leadott gyújtószikrával égetik el. A szikra a hengerfejbe csavart gyújtógyertya elektródái között képződik. A gyújtási feladatot a motorvezérlő az egyes hengerekhez tartozó gyújtótrafók vezérlésével végzi. A gyújtótrafókban keletkezett magas feszültségű impulzus a gyújtókábelen halad a gyújtógyertyákig, amire gyertyapipával csatlakozik.
A gyertyapipa feladata, hogy biztosítsa a tökéletes érintkezést a gyújtókábel és gyújtógyertya között. Gyújtógyertya csere során a gyertyapipák ellenőrzését is szükséges elvégezni. A repedt szigetelésű, oxidált gyertyapipák vezetőképessége lecsökken, a szikraképzés elégtelenné válik. Az elégtelen szikra a motor üzeme során égéskimaradáshoz vezethet. Az égéskimaradás miatt a motor üzeme egyenetlenné válik. Az hengerbe beszívott üzemanyag a kimaradó szikrák miatt elégetlenül kerül a jármű katalizátorába. Az elégetlen üzemanyag végül a katalizátorban ég el, ezzel megemelve a katalizátor hőmérsékletét. A megemelkedett üzemi hőmérséklet a katalizátort hatványozottan igénybe veszi, ami jelentős mértékben rövidíti az élettartamát.