Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Paraméter
Csoport
A Volvo története 1927-ben indult Göteborgban, Svédországban, amikor Assar Gabrielsson és Gustaf Larson megalapította a vállalatot azzal a céllal, hogy olyan autókat gyártsanak, amelyek ellenállnak a zord skandináv időjárási viszonyoknak és biztonságosak a svéd utakon. Az első modell, az ÖV4, még nyitott tetős volt, de már ekkor is az átgondolt szerkezet és strapabírás jellemezte. A Volvo a kezdetektől fogva kiemelt hangsúlyt fektetett a passzív és aktív biztonsági fejlesztésekre, és számos olyan technológiai újítást vezetett be, amely mára iparági sztenderddé vált.
Az 1959-ben bevezetett hárompontos biztonsági öv például a Volvo egyik legjelentősebb találmánya. Ez a találmány nemcsak a márkát tette híressé, hanem emberek millióinak életét mentette meg világszerte. A Volvo döntése, hogy nem védette le ezt a technológiát szabadalommal, azt bizonyítja, hogy a cég valóban az emberi élet védelmét helyezi előtérbe a profit helyett.
Az évtizedek során a Volvo modellkínálata folyamatosan fejlődött: a szedánoktól kezdve a kombikon és SUV-okon át egészen a teljesen elektromos modellekig. Az olyan ikonikus típusok, mint az Amazon, a 240-es széria, vagy az S80, mind hozzájárultak a Volvo globális elismertségéhez. A modern korszakban a Volvo XC sorozat (XC40, XC60, XC90) különösen népszerűvé vált, mivel ezek a prémium SUV-ok ötvözik a skandináv dizájnt, a fejlett vezetéstámogató rendszereket és a környezettudatos hajtásláncokat. A márka elektromos átállása is lendületes: a Recharge modellcsalád már kizárólag hibrid és tisztán elektromos hajtású járműveket tartalmaz, és a Volvo célja, hogy 2030-ra kizárólag elektromos autókat kínáljon.
A Volvo filozófiájának középpontjában az „Om människan” elv áll – vagyis az ember áll minden középpontjában. Ez megnyilvánul a belső terek ergonómiájában, a minimalista, mégis funkcionális skandináv dizájnban, valamint az intuitív infotainment rendszerekben. A márka fejlesztéseit erősen meghatározza az a törekvés is, hogy a járművek ne csak utasaikat, hanem a közlekedés többi résztvevőjét is védjék – ennek eredménye például a gyalogos- és kerékpárosfelismerő rendszerek bevezetése.
A Volvo mára nemcsak autógyártóként ismert, hanem technológiai vállalatként is, amely az autonóm vezetés, a mesterséges intelligencia és az adatalapú közlekedésbiztonság terén is élen jár. A márka szoros együttműködésben dolgozik különféle partnerekkel – köztük a Google-lel – az új infotainment rendszerek és a felhőalapú szolgáltatások fejlesztésén. Ennek köszönhetően a Volvo járművekben ma már Android-alapú központi rendszer fut, amely teljes Google integrációt kínál, beleértve a Google Térképet, az Asszisztenst és a Play Áruházat is.
Fontos kiemelni, hogy a Volvo mindig is komoly figyelmet fordított a környezeti lábnyom csökkentésére. A márka fenntarthatósági stratégiája nemcsak az elektromosításról szól, hanem a gyártási folyamatok karbonsemlegessé tételéről, újrahasznosított anyagok alkalmazásáról és a beszállítói lánc átláthatóságáról is. Ezzel a Volvo nemcsak követi az iparági trendeket, hanem sok esetben diktálja is azokat.
Összességében a Volvo egy olyan márka, amely mindig is túlmutatott a puszta autógyártáson. Az emberek iránti elköteleződés, a biztonsági innovációk, a letisztult design és a környezettudatos jövőkép olyan értékek, amelyek a Volvót méltán emelik a prémium kategóriás gyártók élvonalába. Azok számára, akik nemcsak egy megbízható járművet keresnek, hanem egy gondolkodásmódot is, amely az élet védelmét, a kényelmet és a jövő iránti felelősséget helyezi előtérbe – a Volvo ideális választás.
Nem tudja milyen váltó-hajtóműolaj szükséges járművébe? Kattintson ide.
Hajtóműolajat használunk a gépjárművek sebességváltójában és differenciálművekben is. A sebességváltó lehet kézi kapcsolású vagy automata, mindkét esetben fontos, hogy a jármű a hozzá megfelelő viszkozitású, mennyiségű és minőségű olajjal legyen feltöltve. A hajtóműolaj végzi a váltóban dolgozó fogaskerekek kenését és hűtését valamit a rendszer tisztán tartását. Az éves karbantartás részeként szükséges ellenőrizni az olaj megfelelő szintjét. Az elégtelen olajszint nehézkes sebességváltáshoz a csapágyak túlmelegedéséhez, ami a váltómű károsodásához, a jármű mozgásképtelenné válásához vezethet. A szintetikus és félszintetikus hajtóműolajok általában 75W90-es viszkozitásúak, míg az ásványiakra inkább a 80W90-es jellemző. Általában speciálisabb követelményeket teljesítenek a 75W80-as, a 85W140-es, a 80W-s és a 90-es hajtóműolajok. A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül a manapság használatos közlekedési olajok esetében, szinte kizárólag az API GL-4 és API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. A hajtóműolajokon belül külön kategóriát képviselnek az automataváltó-olajok. Ezeknek a követelményeknek az ún. ATF olajok felelnek meg, amelyek általában a szerint vannak osztályozva, hogy melyik GM szabványnak felelnek meg. Legjellemzőbbek a GM Dexron IID és a GM Dexron III, de terjedőben van a GM Dexron VI is.