Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Termékcsoport
Csoport
Csoport
Alcsoport
Csoport
Paraméter
Csoport
[ HÓLÁNC KERESŐ - MÉRETTÁBLÁZAT ]
FONTOS! A CSOMAGOLÁSON NEM TALÁLHATÓ MEG AZ ÖSSZES MÉRET, EZÉRT KÉRJÜK A TÁBLÁZATOT VEGYÉK FIGYELEMBE!
A téli időszakban veszélyes és váratlan helyzetekkel kellhet szembenéznünk az utakon. Az útfelület hol száraz, hol nedves, hol havas vagy jeges - gyakran egyetlen napra mindenből kijut. Latyakos, havas és jeges útszakaszokon hasznos lehet a hólánc használata. A hólánc megvásárlásához ismernünk kell a járműmodellt és az abroncsméretet. A jármű meghajtását is figyelembe kell vennünk. Elsőkerék-hajtású járművek esetében az első kerekekre, míg hátsókerék-hajtású modelleknél mind a négy kerékre fel kell szerelni a hóláncot a megfelelő vonóerő (hátsó kerekek) és tapadás (első kerekek) eléréséhez. Az összkerék-meghajtású járműveknél szintén mind a négy kerékre hóláncot kell tenni. A legtöbb járműre lehet klasszikus vagy standard hóláncot szerelni, de vannak csak speciális hólánctípussal szerelhető járművek is. Az ilyen modelleknek általában kisebb kerékjáratuk van, ezért a standard hólánc felszerelésével kárt tennénk magában a járműben. Ebben az esetben textil hóláncot, ún. hózsákot vagy kompozit anyagból készült, esetleg oldalsó hóláncot kell felszerelnünk. A hólánc használatát illetően minden ország a saját hatáskörében dönt. A szabályozás kitér a használható hólánc típusára (például Németországban és Ausztriában csak fémből készült hólánc használható) és a használat egyéb körülményeire. Összetömörödött havon a két rendszer nagyjából egyforma teljesítményt nyújt, friss hóban és jégen azonban egyértelműen a hólánc a hatékonyabb megoldás. A hólánc ezenfelül ellenállóbb, és kevésbé kopik a letakarított utakon. A hózsákot ellenben egyszerűbb fel- és leszerelni. A legfontosabb különbség a kinézetükben van: a hólánc egy olyan láncrendszer, amelyet a futófelületre feszítenek fel, míg a hózsák, vagy textil hólánc teljesen beborítja a kereket. A hólánc kiegészítő tapadást biztosít a futófelületnek, míg a hózsák textilje maga tapad az útfelülethez. Ügyeljünk a megfelelő típusú hólánc kiválasztására! A téli és négyévszakos gumik esetében a kompozit vagy fém hóláncok használata célszerűbb, a textil hólánc vagy hózsák használatával ugyanis elvész az abroncs természetes havas tapadása.