Alcsoport
Paraméter

Akkumulátorok:

A járműmotorok kényelmes és gyors indításához a villamos indítómotorokat, vagy ún. önindítókat alkalmaznak, amelyek a villamos energiát a jármű akkumulátorától kapják. A telep feszültsége általában 12 V. A járművek energiaigénye az idő előrehaladtával folyamatosan nő. A beépített vezérlőegységek és busz hálózatok a jármű leállítás után is működik, ezért a járműnek álló helyzet is van áramigénye.

Az akkumulátor akkor tud teljes kapacitással működni, ha megfelelően fel van töltve. A gyakori rövid utakra használt kocsik akkumlátora az indítási nagy energiafelvételtől az útközben használt villamos fogyasztók használatától folyamatosan merül. Az így használt jármű akkumulátorát időnként érdemes egy külső töltővel feltölteni.
Előfordulhat idősebb akku vagy alacsony töltöttség esetén, hogy az akkumulátor nem képes az autót beindítani. Ilyen esetekben a sofőr jó, ha fel van készülve bikázáshoz szükséges felszerelésekkel. A legelterjedtebb módja a bikázásnak, amikor az autóban lévő akkumulátor kapcsaira egy másik feltöltött akkumulátort kapcsolnak, ehhez elengedhetetlen a
bikakábel vagy indítókábel. Ma már elérhetőek olyan készülékek is, amik nagy kapacitású belső akkumulátorral vannak szerelve. Az úgynevezett bikagépet vagy indítást segítő gép megfelelő kivezetésit az autó akkujához csatlakoztatva indíthatóvá válik.

Az akkumulátor egy olyan enrgiatároló berendezés, amely a töltésekor a bele vezetett energiát vegyi energiává alakítja. Ha az akkumulátorra fogyasztót kapcsolunk, ez a folyamat megfordul, ezt nevezzük kisütésnek. Kisütéskor a vegyi energia visszaalakul villamos energiává. Kisütéskor az akkumulátor kapocsfeszültsége folyamatosan csökken, töltéskor a kapcsokon mérhető feszültség nő.

Gépjárművekben különböző technológiájú akkumlátorokat használunk.
AGM akkumulátorok, EFB akkumulátorok, Spirálcellás akkumulátorok, Old timer 6 Voltos akkumulátorok

Árak megjelenítése EURO-ban is