Fékbowden

A rögzítőfék rendszer mechanikus elemekkel álló helyben tartja a járműveket. Személygépjárműveknél legtöbb esetben az utastérben elhelyezett kézifékkar vagy taposó pedál lenyomásával hozható működésbe. A kézifék karja egy reteszelő mechanizmus segítségével a vezető által beállított pozícióban marad egészen addig amíg a retesz oldásával a kézifék kioldásra nem kerül. A kézifékkar általában a kézifék bowdennel van összeköttetésben. A bowden a hátsó tengelyt fékező fékpofák mozgatását végzi egy mechanikus egységen keresztül. Az automatikus utánállító szerkezet feladata, hogy a fékpofák kopása esetén se legyen nagy a távolság a fékdob és a fékpofák között. Az utánállító igyekszik a fékpofákat mindig állandó távolságra tartani, hogy a rögzítőfék mindig megfelelő hatékonysággal fékezze a járművet. A kézifék működése az üzemi féktől elkülönített, de általában vannak azzal közös alkatrészei is.
Gyakori hiba jelenség, hogy a ritkán használt kézifék bowden az elöregedett burkolat vagy a bejutó szennyeződések, korrózió miatt megragad. Erre általában az időszakos műszaki vizsgálat alkalmával derül fény, ilyenkor a fékhatás a jobb és bal oldal között nagy mértékben eltérő lehet, annak ellenére, hogy a jármű üzemi fékje megfelelően működik. A hiba gyakran a kézifékkötél cseréjével javítható. Az alkatrész cseréjekor érdemes megfelelő kenőanyaggal biztosítani az új darab hosszútávú működését.

Tekintse meg további Bowden alkatrészeinket is:
Gázbowden, Kuplungbowden, Sebességmérő bowden

Árak megjelenítése EURO-ban is