Paraméter

Fékbetét

A korszerű személygépjárműveknél első tengelyén, nagyobb teljesítményű jármű esetén a hátsó tengelyen is tárcsaféket alkalmaznak. A tárcsafék szerkezete egyszerűbb a dobfékénél, rásegítő berendezés alkalmazásával fékhatásuk meghaladja a dobfékek teljesítményét, de gyártásuk és karbantartásuk olcsóbb, mint a dobféké.
A tárcsafékek fő alkatrésze a nyeregtartó konzol, féknyereg, fékbetét és féktárcsa.
Fontos, hogy a jármű időszakos átvizsgálásának alkalmával ellenőrizzük a féktárcsák és fékbetétek állapotát. Normál vezetői stílus mellett egy féktárcsa több fékbetét garnitúrát is kiszolgálhat. A fékbetét csere alkalmával ellenőrizni kell a féktárcsa felületét, szélességét, ütését. Ha minden paraméter bőven az elfogadható szinten belül van az elkopott fékbetét a tárcsa cseréje nélkül is cserélhető.
A fékbetét kopottságára gyakran a fékbetétre felszerelt kopásjelző is felhívja a figyelmet. A kopásjelző feladata, hogy fékezés alkalmával a féktárcsához érve éles figyelemfelkeltő hangot adjon ki. A fékbetéteket érdemes a kopásjelző megszólalása után minél előbb cserélni. Ha a fékbetét kopó rétege teljesen elfogyott, akkor a fékbetét hordozó anyaga fog érintkezni a féktárcsával. A féktárcsa felületén ilyenkor árkok, bemaródások keletkezhetnek, amik tönkreteszik a féktárcsa felületét, ilyen esetben a tárcsa cseréje is szükséges.

Válasszon autójához fékbetétet széles kínálatunkból:
Fékbetét kereső

 

Árak megjelenítése EURO-ban is