Alcsoport

Fékdob

A fékdob általában acél öntvényből készül. Legtöbb esetben a kerékagyra szerelhető, de készülhet a kerékaggyal egybeöntve is. Anyaga nagy szakító szilárdságú és jó súrlódási tulajdonságokkal rendelkező acélöntvény. A fékdob készülhet alumínium öntvényből is, ilyenkor az öntés során egy nagy szilárdságú acélgyűrűt helyeznek az öntvénybe, ebből munkálják ki a surlódó felületet. Hőelvezetés és súlycsökkentés szempontjából az alumínium öntvény előnyösebb. Az alumínium ötvözésével a szilárdsági tulajdonságai nagy mértékben javíthatók.
A dobféket napjainkban jellemzően a személygépjárművek hátsó tengelyén alkalmazzák, illetve négy tárcsafékes rendszer esetén a rögzítőfék szerepét egy kisebb dobfék rendszer valósíthatja meg.
A bobfékek zártabb rendszerben működnek, mint a tárcsafékek, ezért a fékpofák súrlódása során létrejövő kopadék anyagok a fékdob belsejében a dobfék mechanikus alkatrészein lerakódnak. A fékkulcson, kézifék bowdenen, automatikus utánállítón, ABS gyűrűn lerakó fékpor az alkatrészek működését befolyásolhatja. Az ABS gyűrűre lerakódott nagy mértékű fékpor miatt az ABS jeladó hibát generálhat, ami a blokkolásgátló rendszer kikapcsolásához vezet. A fék javítása során a fék alaplap és egyéb alkatrészek tisztítását is szükséges elvégezni. Erre a feladatra használhatunk féktisztító sprayt.

Válassza ki keresőnk segítségével az autójához való fékdobot:
Fékdob kereső

Árak megjelenítése EURO-ban is