Paraméter

Fékerőszabályzó

Az útfelület és a gumiabroncs között a fékhatás kerekenként eltérő lehet. A fékerőszabályzóra azért van szükség, hogy a hátsó tengely kerekei minden esetben tapadó fékezéssel lassítsák a járművet. A hátsó tengely blokkolása esetén a fékezés során a jármű megpördülhet, ami rendkívül balesetveszélyes. A fékerőszabályzó működése során a jármű azon tulajdonságát használja ki, hogy a fékezés során a gépjármű előre billen, az első kerekekre kerül a nagyobb terhelés. A fékerőszabályzó mechanikája ezt a mozgást közvetíti a hátsó kerekekhez vezető fékcsőrendszerbe épített szelephez. A szelep a jármű karosszériájához van rögzítve, a szabályzó mechanika a hátsó tengellyel van összeköttetésben. A karosszéria elmozdulásával arányosan zárja a mechanika a határoló szelepet, ezzel állandósítja a kerékfékmunkahengerekhez jutó fékfolyadék nyomását.

Tekintse meg Dobfék alkatrészeinket:
Dobfék alkatrészek

Árak megjelenítése EURO-ban is