Paraméter

Fékpofakészlet rögzítőfékhez

Személygépjárműveknél a hátsó tengely fékezésére gyakran hasznának dobfék rendszert. A dobfék a legtöbb esetben kettős funkciót lát el. A jármű üzemifékének részeként a fékpedál lenyomásakor lassítja a hátsó kerekeket. Másik fontos szerepe, hogy rögzítőfékként is működik. A rögzítőféket a sofőr mechanikusan pedál vagy kézifékkar mozgatásával tudja aktiválni. A rögzítőfék a jármű parkolása során végig aktív marad, egészen addig amíg a sofőr rögzítőfék karjának vagy pedáljának oldásával a fékhatást meg nem szűnteti.
A rögzítőfék a fékdobban elhelyezkedő fékpofákra hat egy fékkulcs mozgatásával. A fékkulcshoz van rögzítve a kézifékbowden aminek másik vége a kézifékkarhoz csatlakozik. A fékkulcs meghúzásával a fékpofa a fékdob belső felének feszül.
A mozgalmas hétköznapok során könnyen előfordulhat, hogy a kézifék behúzva marad. Ilyenkor a fékpofák folyamatosan súrlódnak a fékdob belső felén, amitől rendkívül sok hő keletkezik. A hőhatástól a fékbetét kopó rétegé megéghet, amitől a fékhatás nagymértékben csökkenhet. A keletkezett rendkívül nagy hőmennyiség a fékdob deformálódását is okozhatja. Ilyenkor érezhető, hogy a fékezés során a jármű ütemesen rángatva lassul. A hibát a megégett fékpofák és fékbetétek cseréjével szüntethetjük meg.

Válasszon keresőnk segítségével autójához való Féktárcsát_
Féktárcsa kereső

 

Árak megjelenítése EURO-ban is