Paraméter

Fékrásegítő

A legtöbb esetben a fékrásegítő a jármű motorterében a főfékhengerrel összeépítve van beszerelve. A fékrásegítő egy vákuum szervodob amiben egy vákuum membrán helyezkedik el. Ebbe az egységbe építenek be egy vezérlő szelepet is. A vákuumdobot a membrán két térfogatra osztja. A dob főfékhenger felé eső terét egy vastagfalú csővel a szívósorhoz csatlakoztatják. A szívócső vákuuma így tud dolgozni ebben a térben. A membrán másik oldalán a normál légköri nyomás hat. A membrán közepén elhelyezett szelep a fékpedál alaphelyzetében nyitva van, így összeköti a membrán előtt és mögött lévő teret. A légnyomás a vákuumdobban így kiegyenlítődig. Fékezéskor, a gáz elvételekor a fojtószelep zárja a szívótorkot, a még magas fordulaton járó motor nagy szívóhatást fejt ki. A fékpedál benyomásakor a vákuumszelep zár és elválasztja a két légteret egymástól. A membrán előtti és mögötti térben légnyomsáskülönbség keletkezik, ami a nagy felületű membránra hatva, jelentősen erősíti a főfékhengert működtető pedálerőt. A hajlékony vákuummembránt a jobb erőátadás érdekében egy fémlemezzel erősítik, amely a membránnal együtt mozdul el a főfékhenger felé.

Válasszon autójához való Tárcsa és Dobfék alkatrészeket keresőnk segítségével:
Tárcsafék alkatrészek, Féktárcsák, Fékdobok, Dobfék alkatrészek

Árak megjelenítése EURO-ban is