Alcsoport

Féktárcsa

A korszerű járművek első kerekeinek fékezését tárcsafék rendszer valósítja meg. A féktárcsa legtöbb esetben a kerékagyra van felszerelve. A féktárcsán a fékerőt a féknyereg hozza létre. A Féknyereg faladata, hogy a fékbetéteket a fékpedál lenyomásakor a féktárcsára szorítsa. A féktárcsa élettartama normál felhasználási körülmények között meglehetősen hosszú. A féktárcsák élettartama az úszónyereg mechanikájának karbantartásával jelentősen meghosszabbítható. Az úszónyerges fékrendszernél kiemelkedően fontos, hogy a féknyereg a csúszó csapokon könnyedén elmozdulhasson. A szoruló féknyereg, a fékpedál nyugalmi helyzetében is kis mértékben a féktárcsához szorítja a fékbetéteket. Ez a fékbetétek gyors elhasználódását eredményezi, illetve a féktárcsát folyamatos hőterhelésnek veti alá. A túlzott hőterhelés a fékrendszer extrém igénybevételekor is létrejöhet. A hirtelen fellépő nagy hőterhelés hatására a féktárcsa deformálódat, ami tárcsa ütését hozza létre. A deformálódott féktárcsa könnyen észrevehető nagysebességű fékezésnél, ilyenkor a féktárcsák egyenetlen felülete miatt fékezéskor a kormány szitálhat a sofőr kezében, de a jelenség akár a jármű karosszériáján is érzékelhető lehet.
Ha a féktárcsa nem egy szélsőségesen nagy terheléstől, például hegyi szerpentinről ereszkedés során, hanem a jármű normál használata során deformálódott, hullámosodott meg, akkor a tárcsa cseréje önmagában nem nyújt megfelelő megoldást a problémára javítására. A hibajelenség utalhat a féknyereg kopására, szorulására, ha hiba kialakulásának okát nem szüntetjük meg az új alkatrész is rövid időn belül tönkre mehet.

Válasszon kínálatunkból Gyártói prémium minőségű ZIMMERMANN, BREMBO, TRW
vagy
kiváló Ár/Érték arányú REMSA féktárcsát keresőn segítségével!

Féktárcsa kereső

Árak megjelenítése EURO-ban is