Paraméter

Fékrendszer vákuumszivattyú

Minden autóba beépítik a vákuumos fékrásegítőt, ennek hatására kis pedálerővel könnyedén megállíthatunk egy nagyobb járművet is. A főfékhengerhez hozzáépítenek egy membrános segédberendezést, melynek egyik oldalára vákuumot vezetve a főfékhengert nyomó fékpedál erőt a vákuum is megnöveli.
A hagyományos szívó benzinmotorok maguk is vákuumszivattyúként működnek. A levegő a zárt fojtószelepen át áramlik be a motorba, a szelep mögötti térben automatikusan vákuum jön létre, amit a szívósorról vákuumcső segítségével vezetnek a fékrásegítőhöz. Amíg a jármű motorja jár, addig folyamatosan jelen van a fékrendszer hatékony működéséhez szükséges vákuum. A motor leállítása után a vákuum képződés megszűnik, ezért a fékpedál néhány lenyomása után a rendszerben tárolt vákuum eltűnik, aminek hatására a fékpedált a megszokott fékerő eléréséhez sokkal nagyobb erővel kell nyomni.
Dízel járművek esetén a fékrásegítő működtetéséhez szükséges vákuumot szivattyú állítja elő.

Tekintse meg további Fékrásegítő alkatrészeinket is:
Fékrásegítő

Árak megjelenítése EURO-ban is