Köszönjük érdeklődését, amint raktáron lesz a termék értesíteni fogjuk emailben.
Kapcsolók és érzékelők
Már a 90-es években is a járművek elektronikus rendszere meglehetősen összetett volt. A jármű megfelelő hosszútávú megfelelő működéséhez a sofőrnek szüksége van alapvető információkra a motor üzemével kapcsolatban. Ilyen alap információk a motor hűtökérébe épített hőgomba által mért hűtőfolyadék hőmérséklet, a motor járásakor felépülő olajnyomást érzékelő olajnyomás kapcsoló vagy a motor túlmelegedését megelőző hűtőventilátor kapcsoló által küldött adatok.
Ezeken az érzékelőkön kívül a legtöbb járműben megtalálható a fékpedál lenyomásakor a féklámpa vezérlését végző féklámpa kapcsoló vagy a hátrameneti fokozatba kapcsolt sebességváltó esetén a tolatólámpa kapcsolását végző tolatólámpa kapcsoló is.
A gazdaságosabb üzemeltetés érdekében a járművek motorvezérlése egyre fejletebbé vált, aminek köszönhetően csökkent az üzemanyag fogyasztás és ezzel arányosan a károsanyag kibocsátás is. A korszerű járművek alapjárati fordulatszámát nem a karburátor beállító csavarjával lehet meghatározni, hanem a motorvezérlő által irányított léptetőmotor végi a fojtószelep beállítását. A befecskendezett üzemanyag a beszívott levegő mennyiségének és hőmérsékletének megfelelő arányban kerül befecskendezésre. Ezeken a paramétereken kívül a motorvezérlés még számos egyéb paraméter is vizsgál a motorra és egyéb segédberendezésekbe épített jeladók értékei alapján.
Tekintse meg további Autóelektronikai alkatrészeinket is:
Motorelektromosság, Kapcsolók és érzékelők, Elektromosság
Ha teheti, a regisztrációhoz ne freemail vagy citromail címet használjon!
Visszajelzések alapján ez a két emailszolgáltató a többiekhez képest lassú, a kapott leveleket pedig gyakran ok nélkül is levélszemétként kezeli. Ha ilyen email fiókot használ, a levelet jelentős része késéssel vagy meg se érkezik.