Paraméter

Fedelek, fedlapok, ajtók

A jármű karosszériájának nyílásait az ajtók és feldelek zárják le. A jármű oldalain különböző zsanérozási megoldással oldják meg, hogy a jármű ajtajai nyithatók és zárhatók legyenek. Az ajtóban lévő zár szerkezetek a karosszéria felszerelt fix ellendarabokhoz kapcsolódva valósítják meg az ajtók zárva tartását.
Orrmotoros járművek esetén a csomagtartó a karosszéria hátsó felében helyezkedik el. A csomagtérnyílás lezárást a csomagtartó fedél feladata lezárni. A csomagtartó fedél nyitó mechanizmusát úgy alakítják ki a jármű gyártók, hogy a hátsó ajtó a lehető legnagyobb szögben legyen nyitható. A raktér fedél kitámasztására különböző megoldásokat alkalmaznak. Vannak olyan modellek, ahol az ajtó nyitását és nyitott állapotban tartásáról egy rugó gondoskodik. Az alkalmazott rugó a kivitelezéstől függően lehet spirál vagy torziós rugó.
A rugós megoldáson kívül gyakori megoldás a gázteleszkóp beépítése. A gázteleszkóp nagy mértékben hozzájárul a nyitáshoz szükséges emberi erő csökkentéséhez, ezen kívül a hátsó ajtó kinyitásakor képes nyitott állapotban tartani azt.
A jármű motorjának üregét a motorházfedél zárja le. A motorházfedél kitámasztását a legtöbb esetben a jármű motorterében elhelyezett kitámasztó pálcával valósítják meg. A kitámasztó pálca vagy a motortér esőcsatornájának környékén helyezkedik el vagy a motorháztetőről hajtható ki.
Egyes modelleknél a motorházfedél kitámasztását gázteleszkóp végzi.
A motorházfedél belső felét gyakran hangszigetelő burkolattal is ellátják. A burkolat feladata, hogy a motorból hallható zajok egy részét elnyelje, így csökkentve az utastérbe jutó zavaró hanghatásokat és növelve az utazás komfortját.

Árak megjelenítése EURO-ban is