Paraméter

Sárvédő

A sárvédő a jármű kerékjáratai felett elhelyezkedő külső karosszéria burkoló elem. A sárvédő elem készülhet lemezből, de gyakran súlycsökkentési céllal készítik alumíniumból vagy műanyagból is.
A sárvédő elemeket a karosszéria vázhoz rögzíthetik csavarkötéssel vagy hegesztéssel is. Gyakori rozsdásodási pontok a sárvédő ívek és az első kerékjárat A oszlop aljánál a sárvédő visszahajtott része. A rozsdásodás oka, hogy a sárvédő ív peremezésénél és a sárvédő aljánál a kerék által felvert sár összegyűlik. Az összegyűlt szennyeződés a nyári szezonban csak nagyon lassan télen gyakorlatilag ki sem tud száradni, ami a lemezek korrodációjához vezet.
Ha a kerékjáratokban felszerelt dobbetét megsérül elreped vagy hiányzik a járműről akkor a bejutó víz elősegíti a korrózió kialakulását. Ha bobbetét megsérül, akkor célszerű az elemet leszerelni, a kerékjárati íveket kitisztítani és egy új elemmel pótolni a régit. Így a jármű rozsdásodása megelőzhető. A rozsdás elemek javítása meglehetősen időigényes és költséges feladat, ezért jobb megelőzni a rozsdásodást.
Egyes járműveket gyárilag nem szerelnek dobbetéttel. A legtöbb esetben ezekhez a típusokhoz is beszerezhetők a műanyag kerékjárati ívek. Amik felszerelésével a kerék által felvert kavicsok nem a kerékjáratok lemezeire felvitt felületkezelő rétegeket teszik tönkre.

Tekintse meg további termékeinket is:
Alvázvédő spray, Kompresszorral fújható alvázvédő, Pneumatikus alvázvédő szórópisztoly

Árak megjelenítése EURO-ban is