Paraméter

Üvegezés

A járműgyártás kezdetén még nem volt magától értetődő, hogy a járművek zárt szélvédett utastérrel rendelkezzenek. A fejlődés során először első szélvédővel szerelték fel az automobilokat. Ezek az üvegek közel sem voltak olyan biztonságosak, mint a manapság alkalmazott laminált szélvédők. A napjainkban beszerelésre kerülő első és hátsó szélvédők, valamint a jármű ajtó és oldal üvegei laminált biztonsági üvegek. A biztonsági üvegek használatának nagy előnye, hogy ha az üveg összetörik, akkor az előállítása során az üveg rétegek közé helyezett PVC réteg a lehető legnagyobb mértékben megpróbálja egyben tartani a szélvédőt. Ezzel védi a járműben utazókat az éles üvegdarabok által okozható sérülésektől.
A legtöbb üveg felületet ellátják hővédő réteggel is. Ennek oka, hogy az üveg felületeken keresztül beérkező napsugárzás a jármű utasterét nagy mértékben felmelegíti. Ha nagy méretűek az üveg felületek, akkor ez a hatás hatványozottan jelentkezik, ezért sok típusnál a szélvédőket hővédő bevonattal látják el. Ezeket a szélvédőket az enyhe kékes vagy zöldes árnyaltról ismerhetjük fel.
A gyakran autópályán használt járművek fokozottan ki vannak téve a kavicsfelverődés által okozott károknak. A nagysebességű haladás során az autó elejének csapódó apró kavicsok a gépháztető fényezését károsíthatják, de a szélvédőnek csapódva is hagyhatnak maradandó nyomot, apró törés formájában. A szélvédőn a kavicsfelverődés által okozott törést szélvédő javító készlet használatával, akár saját kezűleg is megjavíthatjuk. Azonban, ha a kavicsfelverődés okozta sérülés megreped, akkor csak a szélvédő cseréje jelent megfelelő megoldást.

Tekintse meg további Autó üveg alkatrészeinket is:
Ablak tömítésé ajtóhoz, Oldalablak tömítés, Első szélvédő tömítés, Hátsó szélvédő tömítés

Árak megjelenítése EURO-ban is