Alcsoport
Paraméter

Kerékagycsapágy és karékagy

A kerékcsapágy és a kerékagy a jármű felfüggesztésének alapvető alkatrészeik. A kerékagy a csonkállványra van felszerelve, ehhez az alkatrészhez csatlakozik a féltengely ami a sebeségváltóból érkező hajtást továbbítja a kerekek felé.
A kerékagyban vannak kialakítva azok a furatok, amihez a jármű kerékcsavarjai kerülnek rögzítésre. A kerékagy nagy terhelésnek van kitéve, ugyanis a kerékagycsapágyakon keresztül a jármű súlyát ez az alkatrész is viseli. A kerékagycsapágyak nagy teherbírású alkatrészek, azonban bizonyos körülmények csökkentik az élettartamukat, amitől a csapágyak kopása megnőhet. Ha a csapágy kezd az élettartamának végéhez közeledni, akkor a jármű futása közben búgó hang hallható. Ez a búgó hang kanyarodáskor felerősödhet vagy akár el is hallgathat. Gyakran meglehetősen nehéz meghatározni, hogy a jobb vagy bal oldali csapágy hibásodott-e meg. Ilyenkor célszerű a járművet felemelni és a kerék megforgatásával és kotyogásának ellenőrzésével a meghibásodott oldat meghatározni.
A jármű kerekein kívül a kerékagyra kerülnek rögzítésre a féktárcsák is. A féktárcsákat a kerékagyra sok esetben egy vagy két darab csavar rögzíti.
A fékrendszer meghibásodása miatt, ha a féknyereg megszorul és a fék folyamatosan befog, ami miatt nagy mennyiségű hő keletkezik. Ez hőmennyiség a féktárcsák deformációján felül a kerékagyat is eldeformálhatja. Ilyenkor fékezés során a pedálon és a jármű lassulásán is ütemes pulzálás érzékelhető. Ha a féktárcsa cseréje nem hoz megoldást a problémára, akkor célszerű a kerékagy ütését is ellenőrizni és szükség esetén cserélni.

Tekintse meg további Kerékfelfüggesztés alkatrészeinket is:
Biztosító lemez tengely anyához, Kerékagycsapágy ház, Tengelyvég sapka, Kerékagy, Kerékcsapágy, Szimmering, Tengelycsonk, Kerékagy vezetőpersely

Árak megjelenítése EURO-ban is