Alcsoport
Paraméter

Kerékhajtás

Kerékhajtás szempontjából a járművek lehetnek első vagy hátsókerék meghajtásúak.
Elsőkerékhajtás esetén a motor a jármű elejében helyezkedik, hozzá kapcsolódik a sebességváltó ami a differenciálművel egy egységet képez. A motor elhelyezése szerint lehet hosszirányban vagy kereszt irányban beszerelve a motortérben. Az elsőkerékhajtás előnye, hogy a váltóból érkező hajtóerő rövid utat tesz meg a kerekekig. További előnyt jelent, hogy a keresztben beépített motor-váltó egység kompakt mérete miatt az első túlnyúlás csökkenthető, az utastér méretének előnyére.
Hátránya, hogy a féltengelyek az első kormányzott kerekeket hajtják, ezért a kormányzás biztosításhoz és a hajtási energia megfelelő átviteléhez viszonylag bonyolult féltengely csuklókkal felszerelt féltengelyeket kell alkalmazni.
Vannak olyan járművek is, amik a motor hajtóenergiáját a hátsó keréken adják le. Az orrmotoros hátsókerékhajtású járművek motorja jellemzően az első tengely felett helyezkedik el. A motor jellemzően hosszirányban kerül beépítésre. Hátsókerékhajtás esetén a sebességváltó kimenő tengelyéhez csatlakozik a kardántengely, ami a hajtási energiát a differenciálműnek adja át. A hátsó kerekek hajtását a differenciálműhöz csatlakozó féltengelyek feladta ellátni.
Vannak olyan járművek is, amik összkerékhajtással rendelkeznek. Az összkerékhajtás lehet állandó jellegű vagy kapcsolható. Ezek a járművek képesek egy időben az első és a hátsó tengelyeket is hajtani. Az első és hátsó tengelyeken lévő kerekek csúszásmentes gördülésének feltétele, hogy például a kanyarodáskor adódó fordulatszám különbséget differenciálművek alkalmazásával lehetővé tegyék. Ezt a feladatot a differenciálműveken kívül különböző osztóművek és viszkó tengelykapcsolókkal lehetséges megoldani, amelyek megakadályozzák a hajtásláncban a fordulatszámkülönbségekből adódó feszültségeket.

Tekintse meg további Kerékhajtás alkatrészeinket is:
Hajtótengely, Hajtótengely csapágyazás, Háromágú csillag

Árak megjelenítése EURO-ban is