Alcsoport
Paraméter

Kiegyensúlyozó tengely csapágy

Az járművek fejlesztése során a gyártók egyre nagyobb mértékben törekszenek arra, hogy a tökéletes mechanikai működés mellett a jármű használata az utasok számára kellemes és az utastérben eltöltött hosszú idő után se legyen fárasztó a járművezető számára sem. Az utastér komfortjának mérésre megalkották az NVH mutatót. Az NVH mozaikszó az angol Noise-Vibration-Harshness szavakból ered, magyar fordításban a Zajok, Vibrációk és Kifinomulatlanság mérésének értelmezhetjük. A jármű fejlesztésekor ezeket a jelenségeket osztályozzák jó és kellemetlen behatásokra. A kellemetlen zajokat szigetelő anyagok, puha anyagú rezgéscsillapító bakok, zajszigetelésekkel igyekeznek kiszűrni. Kellemetlen zajoknak tekinthetők a nagy sebességű haladáskor keletkező szél vagy futómű zaj, a gumi súrlódásának hangja. Ezek a zajok hosszú távon fárasztják a sofőrt, ami a koncentrációs képesség romlásához vezet. A jármű motorterében is számos fejlesztést alkalmaznak a tervezők, hogy a motor működése során keletkező rezonanciákat csökkentsék. Ezen fejlesztések eredménye a motorra szerelt kettőstömegű lendkerék és a motor fordulatszámával megegyezően forgó, de ellentétes rezonanciákat létrehozó kiegyensúlyozó tengely is. A kiegyensúlyozó tengely lehet a motorblokkba integrált egység, de egyes modelleknél alkalmazzák külön modulként szerelve is.
Meghajtásuk történhet fogaskerékkel, fogasszíjjal vagy lánccal is.
A kiegyensúlyozó tengelyek csapágyazása alapján nem lehet pontosan kategorizálni tengelyeket, ugyanis egy adott tengelynél alkalmazhatnak különböző csapágytípusokat is. A leggyakrabban alkalmazott csapágy típusok a mélyhornyú golyóscsapágyak, a sikló és a golyós csapágyak.

Tekintse meg további Motor alkatrészeinket is:
Csapágybak főtengely csavarkészlet, Forgattyústengely csapágy készlet, Hajtókar csapágy készlet

Árak megjelenítése EURO-ban is