Paraméter

Tolóüzemi elkerülő szelep

A turbó feltöltő feladta, hogy az égéstérbe több levegőt áramoltasson be, mint amennyit a jármű önmagától képes lenne beszívni. A megnövekedett levegő mennyiségnek köszönhetően a motor teljesítményé növekszik. A turbófeltöltőt a motorból kiáramló kipufogógázok forgatják meg, ezért előfordulnak olyan üzemállapotok, amikor a kiáramló kipufogógáz még nem tudja a feltöltőt a megfelelő fordulatszámra felpörgetni, ezért nem áll rendelkezésre a motor optimális működéséhez szükséges turbó nyomás. Az így keletkező turbó lyuk áthidalására fejlesztették ki a változó geometriás turbófeltöltőket vagy másnéven a VTG (Variable Turbine Geometry) turbókat. A változó geometriás turbókhoz tartozik egy vezérlő rész, ami a turbó járókerekére érkező kipufogógáz beesési szögét terelő lapátokkal állítja be. A geometria vezérlését végezheti vákuum rendszer vagy elektronikusan is lehet vezérelve egy vezérlő egység és léptető motor segítségével.
A vezérlő rendszerre azért van szükség, mert minden feltöltőnek van egy optimális fordulatszáma, ahol a legjobb teljesítményt tudja leadni. A kipufogógáz beáramlási irányának módosításával elérhető, hogy a feltöltő gyorsabban pörögjön fel, illetve szabályozható az is, hogy a turbó az optimális fordulatszámon forogjon.
A
tolóüzemi elkerülő szelep feladata, hogy turbónyomást fokozatosan leépítse, főleg motorfék üzemben. A turbónyomás csökkenésével a feltöltő kompresszorkerekének forgása is lelassul, ezért motorfék üzemben és sebességváltások alkalmával simább terhelésváltásra nyújt lehetőséget.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:

Reteszelő csap, Olajelosztó, Nyomásátalakító

Árak megjelenítése EURO-ban is