Paraméter

Az optimális teljesítmény érdekében a belső égésû motorok tiszta beszívott levegőt igényelnek.

Ha szennyező anyagok, mint például a korom és por kerül az égéstérbe, az idő előtti kopást eredményez a hengerfejben és a motor belső részeiben. Az elektronikus alkatrészek állapota is jelentősen romolhat a szívó-és az égéstérben, ezért fontos az autógyártók által előírt intervallumok betartásával a levegőszûrőt rendszeresen cserélni valamint szintén ajánlott olajcserénél is. Az erősen szennyeződött szûrőn nehezebben áramlik, át a levegő ez miatt a motor sem kapja meg a megfelelő mennyiségû és tisztaságú levegőt mely a motor teljesítmény és élettartam csökkenéséhez vezet.Levegőszûrőknek több típusa is van! Hagyományos papírszûrő, sport betétszûrő és direktszûrő. Hagyományos papírszûrők autó specifikusak, méretpontosak. Pontosan kell bele illeszkedni a légszûrőházba, hogy véletlen se kapjon a motor szûretlen levegőt. Ezeket a szûrőket nem szabad tisztítani csak cserélni. Poros utakon sûrû közlekedés alatt ajánlott sûrûbben cserélni. Léteznek hagyományos szûrőkből fémmel erősítettek melyek inkább nagyobb teljesítményû motorokhoz vagy dieselekhez készülnek. Lehet kapni kifejezetten poros útviszonyra készülteket ahol a szûrő alsó részén még pluszban van rögzítve egy szövetes szûrő anyag. A legtisztábban a hagyományos papírszûrők tisztítanak! Sport betétszûrő: Méretpontosak, mint a hagyományos szûrők. Könnyebben engedik a levegő áramlását és így kisebb teljesítménynövekedést eredményez. Sportszûrők moshatóak tisztíthatók. Használattól mennyiség függően igényli a tisztítást hogy a motorba ne jusson szennyeződés. A sport szûrőkhöz kifejezetten van tisztító szettek. Ezek a szettek tartalmaznak egy tisztítót és szûrő olaját. Direktszûrő: Ezek a szûrők nem méretpontosak a motor ccm3 adatától függ, hogy milyen kel hozzá valamint hogy mekkora átmérő csatlakozása van. Szûrő előnye hogy külön csövekkel áthelyezhető a szûrő az autó olyan pontjára ahol hidegebb levegőt tud a motor beszívni. Hidegebb levegőnek kisebb a sûrûsége, így a betétszûrőnél több teljesítménynövekedést tud eredményezni. Tisztítható szûrő ugyan úgy, mint a betétszûrő.

[Levegőszűrők itt]

Levegőszűrő

A motor a működése során a benzin és levegő megfelelő arányú keverékét szívja be az égéstérbe. A beszívott levegő a jármű külső környezetéből érkezik a rendszerbe, a környezetből beszívott levegő különböző keménységű por szemcséket tartalmaz. Ezek a szemcsék, ha az égéstérbe kerülnek, akkor a motorolajjal finom szemcséjű csiszolópasztát képeznek. Hatásukra a hengerfal a dugattyúk és gyűrűk is hatványozott kopásnak lennének kitéve. A motorolajba kerülő finom szemcsék a motor egyéb alkatrészeihez, csapágyaihoz is eljuthatnak. Ezért a levegőt a beszívás előtt szűrni szükséges, ezt a feladatot a levegőszűrő látja el. Alkalmazhatunk hagyományos papírbetétes szűrőt, de építhetünk be sport légszűrőt is ami nagyobb áteresztőképességének köszönhetően élénkebb gázreakciót eredményezhet. Sport légszűrő használata esetén fontos odafigyelni arra, hogy a szűrő megfelelő működésének érdekében rendszeresen tisztítani és olajozni szükséges. Választhatunk sport légszűrő rendszert is, ami kifejezettan az adott jármű szívórendszerébe beépítéshez szükséges szerelékekkel együtt vásárolhatunk meg. A szűrő tisztításához használjunk a feladatra speciálisan kifejlesztett tisztító és olajozó szereket.
A papírbetétes szűrőket a gyártó által meghatározott intervallumomként szükséges cserélni. A csere intervalluma megadható üzemórában vagy kilométer futás alapján.

Olajcserét tervez?
Kínálatunkban minden szükséges alkatrészt és szerszámot megtalál:
Motorolaj, Olajszűrő, Levegőszűrő, Olajszűrő leszedő

Árak megjelenítése EURO-ban is