A gyártók a Start-Stop rendszert nem azért találták ki, hogy kevesebb üzemanyagot fogyasszanak az autók, hanem a szigorú előírások miatt, a károsanyag kibocsájtást csökkentsék, így ha az autó nem gurul, akkor ne szennyezze a környezetet. Mivel ilyen üzemeltetés mellett az autó minimum ötször többet indít naponta, ezért a gyorsabb elhasználódás leginkább az önindítót és az akkumulátort érinti. Ezért a hagyományos akkumulátorok hosszabb távú használata a Start-Stop rendszer üzemeltetése mellett szinte lehetetlen. Erre a célra a gyártók külön START-STOP akkumulátort fejlesztettek, mely külső megjelenésében ugyanolyan, viszont gyártási technológiában teljesen más.
Két féle elnevezésben létezik: AGM (VRLA) és EFB.
- Az AGM rövidítés jelentése Absorbed Glass Mat, magyarul üvegszálban felitatott elektrolit. Valójában úgy néz ki, hogy az ólomlemezek közé üvegszálgyapotot tesznek, ami maradéktalanul felissza a savat. Így az akkumulátorban eltűnik a folyékony elektrolit, és a lemezek közt az üvegszálgyapot megakadályozza, hogy az ólommassza leváljon, illetve a lemezek egymáshoz érjenek. Így jelentősen csökken a zárlat és az elhasználódás előtti kapacitásvesztés.
- Az EFB rövidítés jelentése Enhanced Flooded Battery, magyarul továbbfejlesztett elárasztott akkumulátor, ami a gyakorlatban üvegszállal megerősített, folyadékos akkumulátort jelent. Az AGM-mel ellentétben ez nincs kitömve üvegszálgyapottal, tehát a sav lötyög benne, viszont az ólommasszába üvegszálat kevernek, ami szintén megakadályozza a masszaleválást, és megerősíti a lemezeket, hogy a használat során ne tudjanak egymáshoz érni.
Kínálat: