Vásárlási feltételek

A távszerződés szerves részét képezik az alábbi pontok melyeket, kérjük figyelmesen olvasson el mielőtt az Általános szerződési feltételeinket elfogadja. Kérjük csak abban az esetben rendeljen tőlünk, ha elfogadja a vásárlási és a szállítási feltételeinket is. A megrendeléseket maximum 8 napig tartjuk, ezután törlődik a rendelés.

151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet szerint ( biztonsági, villamossági, fék,  ... stb. ) egyes alkatrészeknél követelmény lehet a szakszerű beszerelés ! Az esetleges garanciális elbíráláshoz nagy segítség lehet a "megfelelő üzembe helyezés igazolása"
Ez szakszerű beszerelést igazoló számla vagy munkalap is lehet. A vásárlónak ebben együttműködési kötelezettsége is lehet.
a rendeletből egy részlet : 
"(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára."


Miért lehet nagy segítség a jótállás elbírálásához a beszerelést végző szakműhely számlája vagy a munkalapjának a megléte? 

ZS+U által forgalmazott gépjárműalkatrészek-villamossági alkatrészek, biztonsági fék-és futómű berendezések szakszerű beépítése és annak dokumentálása nagyon fontos lehet ahhoz, hogy a 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet 1. § (3. bek.) meghatározott "megfelelő üzembe helyezése" teljesíthető legyen. Ezen kritérium szerintünk oly módon biztosítható, ha azt egy megfelelő szakmai irányú végzettséggel és gyakorlati ismeretekkel rendelkező gépjárműtechnikai szakember ( tudunk ajánlani ) végzi el. Mindezek fényében az autóalkatrészek jótállásának-garanciájának könnyebb és gyorsabb érvényesítéséhez segítség lehet akár a fent már említett szakember, illetve szakszerviz által kiállított tételes számla megléte, vagy a munkalap másolata, ahol a szerelői szakvélemény is egyértelműen szerepeltetve van.

Üzleteinkben és webáruházunkban az árak és akciók eltérhetnek! Amennyiben Ön keresi ki weboldalunkon a rendelni kívánt alkatrészt és esetlegesen nem biztos benne, hogy jól kereste ki kérje minden esetben kollégáink segítségét telefonon vagy online. Nagyon sok esetben sajnos szükséges lehet az alvázszám az alkatrész pontosításhoz. Ezen komoly gyári kereső programok kizárólag csak az üzleteinkben érhetők el. Az esetleges program hibákért felelősséget nem tudunk vállalni. 

http://mintawebaruhaz.nfh.hu/hu/kategoriak

Pick Pack Pontokra NEM szállítunk: akkumulátort, karosszéria elemeket, 60x60x60 cm-nél nagyobb és vagy 20 kg-nál nehezebb csomagot. Ilyen esetben kérjük érdeklődjön üzleteinkben telefonon vagy online.

Tartalomjegyzék:  

  1. A Vásárlási Feltételek alapfogalmai
  2. A Vásárlási Feltételek célja, közzététele és hatálya
  3. Vásárlási Feltételek, amelyek alapján a Szolgáltató az Internetes Vásárlási Szolgáltatást nyújtja
  4. A Vásárló részére, visszavétel, elállás, egyedi rendelés, panaszkezelés
  5. Elállás, a Vásárló jogai és kötelezettségei
  6. Adatvédelem, adatbiztonság
  7. Bankkártyás online fizetési rendszer
  8. Garancia, jótállás, betétdíjas cseredarab
  9. Az online vásárlás előnyei és kockázatai 
  10. Árukereső
  11. Hibás ár
  12. Egyéb rendelkezések-Vásárlói érdekvédelem-Fogyasztóvédelem-Ügyfélszolgálat-Panaszbejelentés
  13. Szállítási és fizetési információk

Új szabály 2016.02.15-től: Online békéltető testület  az európai uniós online jogok kódexe
(European Online Dispute Resolution (ODR) Platform)

ONLINE Vitarendezési Platform

DAS jogi tanácsadás a futár cégek által szállított csomagokkal kapcsolatban

ZS+U KFT ( www.zsu.hu) által üzemeltetett internetes webáruházba való regisztrációval és a vásárlással elfogadom az áruház felhasználási , vásárlási és szállítási feltételeit, továbbá köteles vagyok azokat teljes egészében betartani! 
Kérjük, hogy a rendelésének véglegesítése előtt feltétlenül olvassa el ezen oldal összes pontját, és az esetleges kérdésével forduljon bizalommal az oldal üzemeltetőjéhez. Az alábbiakban leírt szerződési feltételek a ZS+U Korlátolt Felelősségű Társaság (ZS+U Kft.), mint elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújtó cég a www.zsu.hu internetes áruházban történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza. Ön, a megrendelésének jóváhagyásával az alábbi szerződést elfogadja, amely az Európai Unió vonatkozó 97/7/EK irányelvének szabályaira épülő 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, valamint a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet előírásainak figyelembe vételével készült.

Milyen termékre vonatkozik a három munkanapos cseregarancia?

Felhívjuk a kedves fogyasztók figyelmét, hogy a három munkanapon belüli cserekötelezettség csak a tartós használatra rendelt, 10 000 forint feletti vásárlási értékű, a kormányrendelet mellékletében szereplő termékcsoportokra vonatkozik. További információ az alább linken:

http://mno.hu/fogyasztovedelem/csereigeny-harom-munkanapon-belul-mikor-eljunk-vele-1252518

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a www.zsu.hu internetes webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. Fogyasztó védelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket IDE KLIKKELVE tekintheti meg.

Vásárlási feltételek

A tévedés (hibás kép, rossz cikkszám, hibás referencia stb.) és az ár változtatás (esetleges ár elírás esetén) jogát fenntartjuk és az ezzel kapcsolatos hibákért felelősséget nem vállalunk.
Több termékünknél (pl. olajok, elemek, izzók, fagyállók, folyadékok, egyes felszereléseknél stb.) is feltüntetjük a csomagolási (zárt kartonos) darabszámot nagykereskedelmi partnereink részére. A kartonos mennyiség feltüntetése nem egyenlő a darabos árakkal. 
A webshopunkban majdnem mindig darabárakat jelenítünk meg, de ez általában a képekből is látszik. Amennyiben nem biztos a kiszerelésben kérjük kérje kollégáink segítségét.

Adatvédelem

A vásárlók személyes adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Minden résztvevőnek joga van elérni, helyesbíteni vagy törölni bármely, akár az összes általa megadott információt, kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény kötelez. Az eladó a vásárlók adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, illetve alvállalkozóinak átadja (pl.: a szállítást végző cégek). Az alvállalkozók az eladó által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni. A regisztráció során megadott adatokat nagyon bizalmasan kezeljük! A regisztrációhoz szükséges adatokat harmadik személy részére nem adjuk ki. Adatkezelési alapelveink megegyeznek a hatályos jogszabályokkal.

Vonatkozó jogszabályok

  • 1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
  • 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről. 
  • 47/1968 (XII.18) Korm. rendelet a termékek minőségének tanúsításáról
  • 1978. évi I. törvény a belkereskedelemről
  • 4/1978 (III.1) BkM rendelet a vásárlók minőségi kifogásainak intézéséről
  • 35/1978 (VII.6) MT rendelet a tartós fogyasztási cikkek alkatrészellátásáról és javításáról
  • 2/1981 (I.23) BkM-IpM együttes rendelet a használati és kezelési útmutatókról és a minőség tanúsításáról
  • 6/1990 KÖHÉM rendeletet módosította a 44/2001 (XII.18) KöViM rendelet.
  • 1/1990 (IX.29.) KHVM rendelet A gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről
  • 5/1990 KÖHÉM rendeletet módosította a 43/2001 (XII.18) KöViM és az 1/2001 (I.10) KöViM rendelet
  • 1993. évi X. törvény a termékfelelősségről
  • 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről
  • 21/1998 (IV.17) IKIM rendelet a gépek biztonsági követelményeiről és megfelelőségének tanúsításáról
  • 79/1998(IV.29) Korm.rendelet az áruk és szolgáltatások biztonságáról és az ezzel kapcsolatos piac-felügyeleti eljárásokról
  • 208/1999 (XII.26) Korm.rendelet az egységes megfelelőségi jel használatáról
  • 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
  • 151/2003 (IX.22.) Korm. R Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 19/2004 (II. 13.) Kormány rendelet A gépjármű ágazatban a vertikális megállapodások egyes csoportjainak a versenykorlátozás tilalma alól való mentesítéséről
  • 249/2004 (VIII.27.) Kormány rendelet Az egyes javító-karbantartószolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Adatvédelmi nyilvántartási számunk: NAIH-70145/2013.

1. A Vásárlási Feltételek alapfogalmai

A Szolgáltató adatai: 

Neve: ZS+U Kft. (továbbiakban Szolgáltató)

Székhely: H-1213 Budapest, Szent István út 136. Magyarország
Központi üzletünk címe: 1215 Bp. Ady Endre út 122

Telefon munkaidőben H-P 8-17 között: +36 20 222-1202

Cégjegyzékszám: 01-09-568664 

Adóigazgatósági azonosítószám: 12249934-2-43     

EU adószámunk: HU12249934

A Vásárló: aki a Szolgáltató Internetes Vásárlási Szolgáltatását igénybe veszi, azaz a Szolgáltató internetes felületén (www.zsu.hu) regisztráltatja magát és/vagy e felületen keresztül árut, szolgáltatást megrendel, vásárol, illetve a Szolgáltató internetes felületét használja.

A Fuvarozó: Ügyfeleinket külsős futárszolgálatot ellátó cégek segítségével szolgáljuk ki

2. A Vásárlási Feltételek célja, közzététele és hatálya

A Szolgáltató az Internetes Vásárlási Szolgáltatás Vásárlási Feltételeit azért adta ki, hogy ebben részletesen szabályozza az Internetes Vásárlási Szolgáltatással, illetve a Szolgáltató internetes felületének igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a Vásárló jogait, kötelezettségeit és egyéb, az Internetes Vásárlási Szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. A Vásárlási Feltételek a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vásárló között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató Internetes Vásárlási Szolgáltatási, illetve internetes felületi szolgáltatási tevékenységére a Magyar Köztársaság hatályos anyagi jogi jogszabályai, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint a magyar hatósági előírások külön kikötés nélkül is irányadók. Jogvita esetére a Szolgáltató és a Vásárló egybehangzóan kikötik a Magyar Köztársaság bíróságai joghatóságát, valamint a magyar anyagi és eljárási jogi jogszabályok alkalmazandóságát. A szolgáltatással kapcsolatos lényeges hírekről, információkról és változásokról a Szolgáltató honlapján vagy elektronikus levélben megküldött hírlevelében ad tájékoztatást. A Szolgáltató a jelen Szerződés feltételeit egyoldalúan módosíthatja, amely módosítások ezen szerződés új verziójának közzétételétől számított 30 nap elteltével lépnek hatályba. A közzététel ezen az internetes felületen és a hozzá tartozó hírlevélben kell, hogy megtörténjen. Ha a Vásárló a Szolgáltató Internetes Vásárlási Szolgáltatásait továbbra is igénybe veszi, az a módosítás elfogadásának minősül. A Vásárlási Feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Szolgáltató az Internetes Vásárlási Szolgáltatást biztosítja.

3. Vásárlási Feltételek, amelyek alapján a Szolgáltató az Internetes Vásárlási szolgáltatást nyújtja a Vásárló részére

A feltételek minden Vásárlóval szemben érvényesek és hatályosak. A Szolgáltató Internetes Vásárlási Szolgáltatásának használatával ezeket a szerződéses feltételeket feltétlenül és visszavonhatatlanul kötelezőnek ismeri el. A szerződés területi hatálya Magyarország, azaz szállítási és számlázási címek kizárólag Magyarország területén lehetnek. Jelen szerződésben Vásárlónak a Szolgáltató internetes felületével kapcsolatba lépő természetes személynek minősülnek, és így a Szolgáltató internetes felületével kapcsolatos tevékenységükért személyesen felelősek, függetlenül attól, hogy saját jelszóval azonosították magukat, vagy intézmény ügyfeleként kerültek kapcsolatba a Szolgáltató internetes felületével. Ha a Vásárló a Szolgáltató Internetes Vásárlási Szolgáltatásait igénybe veszi, az a jelen szerződés elfogadásának minősül. A Szolgáltató szerverén a Vásárló, illetőleg egyéb hozzáférésre nem jogosult; az Ön oldala kizárólag a böngészőn (browser) tekinthető meg. A Szolgáltató szerverén más program (pl. cgi) nem futtatható; e szabályok megszegése esetén a Vásárló a szolgáltatásból külön értesítés nélkül kizárható. A Szolgáltató a szerverén történő manipulációk megakadályozása céljából folyamatosan figyeli a szervert. Ha manipulációt észlel, a lehető legrövidebb időn belül kapcsolatba lép a Vásárlóval, s ha az eset összes körülményei nem indokolják a szolgáltatás előzetes értesítés nélküli felfüggesztését, a kapcsolatba lépéstől számított 5 napos határidőt biztosít a helyzet megoldására. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az internetes felületen elhelyezett információk tartalmáért és hitelességéért. A Szolgáltató nem felel a közvetlen, közvetett, előre nem látható vagy következményes károkért, illetőleg az elmaradt haszonért, ideértve többek között az adatvesztésből, programok elvesztéséből, üzlet-, illetve jó hírnév-vesztésből eredő károkat, valamint a Szolgáltató internetes felületének és Internetes Vásárlási Szolgáltatásának használatából vagy e használat meghiúsulásából fakadó mindenfajta kárt és veszteséget; a Szolgáltató semmilyen körülmények között sem felel a közvetlen ellenőrzési körén kívül eső okból bekövetkező károkért. A Szolgáltató által fenntartott adathálózati kezelői felület az adathálózat (INTERNET) sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. A Vásárlási Feltételek azonban kizárólag a Magyarország területére címzett és magyar számlázási címet feltüntetett megrendelésre érvényes. A Szerződés a Szolgáltató internetes felületén a Vásárlási Feltételek elfogadásával jön létre. A Szolgáltató internetes felületén való vásárlásnak feltétele a regisztráció. A megrendelések akkor jönnek létre, amikor a Vásárló a Megrendelést végső formájában jóváhagyja. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztráció adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse. A Szolgáltató internetes felületén történő regisztráció során a Vásárló adatai megadása után a szolgáltató rögzíti azokat, így a Vásárlónak újabb megrendeléshez már csak felhasználónevét és jelszavát kell megadnia. A megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A megrendelés visszavonását a Vásárló az Elérhetőségekben megadott Ügyfélkapcsolati Csoport elérhetőségein teheti meg. Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat egyes gyártóknál előfordulhat, hogy más gyártók azonos vagy jobb minőségű alkatrészeit csomagolják saját gyártmányként. Sajnos erre rálátásunk egyáltalán nincs így nem tudunk előre tájékoztatást adni Önöknek.  Amennyiben ilyen előfordul és ez esetlegesen nem elfogadható ügyfeleinknek, természetesen ugyan úgy élhetnek az elállási jogukkal. Mi 14 napon belül ezt is indoklás nélkül visszavesszük vagy egy kívánt másik alkatrészre cseréljük. Megértésüket köszönjük!

4/A Visszavételi szabályzat, raktáron lévő, rendelt és egyedi rendelésű (gyári) alkatrészekre

A webshopunkban önállóan leadott és átvett megrendeléseket a kézhezvételt követő 14 napon belül indoklás nélkül saját költségén bármikor visszaküldheti központi címünkre.  Az általunk a vevő kérésére a vevő autójához berendelt teljesen egyedi alkatrészek visszavétele külön elbírálás alapján történik a beszállítóink határidejeit és szabályait figyelembe véve! Nem lehet a visszárus terméket utánvéttel vagy portóval visszaküldeni! A sérült, használt vagy rongált terméknél jogunkban áll a vételi árból használati díjat vagy a sérülés jellegétől függően értékcsökkenést levonni.  (Korm. rendelet 4§.( 6) bek.) Egyedi, gyári (original) illetve raktáron nem lévő előrendelt alkatrészeknél a rendeléskor min. 50% foglaló szükséges! Ezen egyedi rendelésű alkatrészeket, mely a fogyasztó személyéhez-gépjárművéhez kötött, egyedi utasítás és kérés (rendelés) alapján lett rendelve, a visszavételéhez külön elbírálás szükséges lehet. Visszáru terméket lehetőleg jó állapotú eredeti csomagolásában ( ez nem feltétele a visszavételnek, csak kérés ! ) kérjük visszahozni mert a szakított, olajos, koszos, vagy ragasztózott csomagolással igen megnehezítik számunkra a visszáru vagy az esetleges újbóli értékesítés menetét. Abban az esetben ha a termék használata túlhaladta azt a mértéket, amit pusztán a kipróbálása okozhatott, értékcsökkentett összeget térítünk vissza vásárlóinknak.  Az értékcsökkenés mértékét külön bíráljuk el, lehetőleg egyeztetve a vevővel. 

Fontos fogyasztóvédelmi szabály: A vállalkozás az elállás közlését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó által kifizetett összeget. A termék visszaküldésének költségei a vásárlót terhelik.

4/B Elállás joga, raktáron lévő alkatrészek illetve egyedi rendelések esetén

Megrendelése során Ön élhet a 17/1999. Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. FIGYELEM! Egyedi -Gyári (original), illetve raktáron nem lévő rendelt alkatrészeknél a rendeléskor min. 50% foglaló szükséges! Ezen egyedi rendelésű alkatrészeket, mely a fogyasztó személyéhez kötött, egyedi utasítás és kérés alapján lett rendelve, NEM áll módunkban visszavenni. Felvilágosítás, speciális kérés és esetleges probléma esetén kérjük, keresse munkatársunkat az  bz@zsu.hu  email címen vagy telefonon. A Vásárlónak 14 naptári nap áll rendelkezésére, hogy minden következmény nélkül elálljon a vásárlástól és saját költségén visszajuttatni az árut az eladóhoz. Az Eladó köteles gondoskodni arról, hogy a Vásárló a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Elállás esetén az Eladó nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket, csak a normál fuvarozási díjat.  

4/C. Mit a teendő panasz esetén?

Fordulhatnak hozzánk személyesen, e-mailben (bz@zsu.hu) vagy postai úton is.
Az e-mailben vagy postai úton elküldött panaszra legkésőbb 30 napon belül kötelesek vagyunk írásban válaszolni, és ha a panaszt nem tartjuk jogosnak, kötelesek vagyunk azt megindokolni. Az üzletben közölt szóbeli panaszt az eladónak haladéktalanul ki kell vizsgálnia, és ha nem fogadja el igényünket, akkor köteles a panaszról jegyzőkönyvet felvenni, majd azt 30 napon belül érdemben megválaszolni. Minden szerződéssel kapcsolatos jogvitában – békéltető testülethez vagy bírósághoz is lehet fordulni. A termék meghibásodása esetén az általános garanciális és szavatossági szabályok alapján első körben javítás vagy kicserélés követelhető, másodlagosan pedig árleszállítás is kérhető.

5/A. Elállás, a Vásárló jogai és kötelezettségei 

A fogyasztót indokolás nélküli 14 napos elállási jog illeti meg (Korm. rendelet 4. § (1) bek.)
A fogyasztó kizárólag a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket viseli (Korm. rendelet 4. § (6) bek.)

A vállalkozás követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését (Korm. rendelet 4. § (6) bek.),
A vállalkozás a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül fizeti vissza (Korm. rendelet 4. § (5) bek.),

Az elállásra nyitva álló 14 napos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a vásárló a csomagot átvette.

5/B. Vásárlói bejelentések, panaszok kezelése

A Vásárló a Szolgáltatással kapcsolatban észlelt hibákat a Szolgáltató ügyfélszolgálatán, valamint az bz@zsu.hu e-mail címen jelentheti be. A Szolgáltató a bejelentéseket, panaszokat minden esetben 30 napon belül kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a bejelentés módjának megfelelően tájékoztatja a Vásárlót. A Szolgáltató a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A Szolgáltató a Vásárló által bejelentett, a vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a Szolgáltató érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedik.

5/C. Határidőhöz kötött szolgáltatások

Szolgáltató vállalja, hogy a Vásárló megrendelése alapján Vásárló és Szolgáltató között létrejött szerződésben szereplő szolgáltatási/szállítási határidő be nem tartásáért vállalja a felelősséget. Elfogadja, hogy a határidőn túli szállítás/szolgáltatás ellenértékét a Vásárló visszakövetelheti.

5/E. Tájékoztató a sikertelen utánvétellel kapcsolatos kötelezettségekről (át nem vett rendelés)

A zsu.hu és a fogyasztó (vevő) között a webáruház internetes oldalán leadott megrendelést követően elektronikus úton kötött adásvételi szerződés jön létre. Ezen szerződés alapján a fogyasztó (vevő) a vételár kifizetésére, a dolog átvételére köteles, valamint köteles együttműködni a webáruházzal és tájékoztatni őt minden olyan lényeges körülményről, ami a szerződés teljesítésével kapcsolatos (Ptk. 6:215. § és Ptk. 6:62. (1) §). A bírói gyakorlat az ilyen tájékoztatási kötelezettség elmulasztását szerződésszegésnek tekinti, ami kártérítési kötelezettséget von maga után. Amennyiben a vásárló az elállás gyakorlását tartalmazó nyilatkozatot azután küldi meg, hogy a teljesítés (csomagfeladás) megtörtént , de sikertelen volt a kézbesítés, a kötbér megfizetendő hiszen a szerződésszegés és az abból eredő károk bekövetkeztek.

A kötbérben megtérítendő tételek: a teljes futárdíj , + a visszakézbesítés díja , utánvét kezelési költség , csomagolási díj

Ezen költségek változóak ( súlytól függő ) összesen 4000.- Ft és 6000.- Ft között mozoghat! Nemfizetés esetén ezen tartozást átadjuk behajtásra így drasztikusan tovább emelkednek a költségek.

6/A. Adatvédelem, adatbiztonság

Adatvédelmi Nyilatkozat

ADATVÉDELMI NYILVÁNTARTÁSI SZÁMUNK: NAIH-70145/2013. 

A Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges regisztráció során a Szolgáltató a következő adatokat rögzíti a Vásárlókról:

A Vásárlóról a regisztrációhoz feltétlenül szükséges adatok

  • a Vásárló neve
  • elektronikus levelezési címe (e-mail cím)
  • jelszó (nem tároljuk)
  • telefonos elérhetősége
  • szállítási címe
  • számlázási cím

A választhatóan megadható adatokat

Választhatóan megadható adat megadásával a Vásárló kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy részére a Szolgáltató személyre szabott szolgáltatási ajánlatokat, reklám anyagokat küldhessen, összegyűlt statisztikai adatokat megőrizzen, tiszteletben tartva és óvva a személyiségi jogokat. A Vásárló bármelyik megadott adatához a Vásárlón kívül kizárólag a Szolgáltató rendelkezik hozzáféréssel. A Szolgáltató ezeket az adatokat szigorúan bizalmasan kezeli, azokat a Vásárló hozzájárulása nélkül nem hozza harmadik fél tudomására. A Szolgáltató biztosítja, hogy az általa összegyűjtött információk a Vásárló által megadottaknak megfelelőek és pontosak legyenek, a honlap működtetéséhez szükséges mértéket ne lépjék túl, az adatokat pontosan kezeljék és a rendelkezésre bocsátott információk alapján frissítsék, illetőleg, ha azok a továbbiakban már nem szükségesek, töröljék. A Vásárló kötelezi magát arra, hogy kizárólag valós és pontos adatokat ad meg a Szolgáltatónak. A Vásárló a saját maga által megválasztott és bármikor változtatható jelszóval férhet hozzá saját adataihoz. Megadott személyes adatait a Vásárló a Szolgáltató internetes felhasználói felületén bármikor megváltoztathatja, illetve az Elérhetőségekben megadott Ügyfélkapcsolat Csoport elérhetőségein keresztül törölheti. A jelszó titkosságának védelme a Vásárló feladata. A Vásárló feladata is, hogy adatait a megfelelő titkossággal kezelje. A Szolgáltató a kódszó jogosulatlan használatáért nem felel. A Szolgáltató internetes felületéről más weboldalakra linkeket biztosíthat. A linkek használata során a Vásárlónak tisztában kell lennie azzal, hogy a weboldalakra vonatkozó titoktartási és adatvédelmi szabályok esetenként eltérőek, és a Szolgáltató nem vállal felelősséget mások titoktartási szabályaiért, illetőleg a mások által gyűjtött személyi adatok kezelésére vonatkozó szabályokért.

6/B. A szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége és felelőssége

A Szolgáltató a Szolgáltatást a Vásárló részére folyamatosan biztosítja a Vásárló fizetési kötelezettségének teljesítése ellenében. A Szolgáltató nem felel olyan károkért, amelyek, erőhatalom, természeti csapás (vis major), vagy egyéb, a Szolgáltató érdekkörén kívülálló ok, illetve esemény folytán következnek be, amelyekért a Szolgáltató nem tehető felelőssé. A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget nem vállal. Az ellenérték tartalmazza a szolgáltatásnak megfelelő terhelő közterheket, illetve az Általános Forgalmi Adó (ÁFA) -t. A Szolgáltató a Vásárló adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, azokat azonban továbbadni sem reklámfelhasználás sem egyéb célra - a Vásárló kifejezett hozzájárulása hiányában - nem jogosult. 

7/A. Bankkártyás online fizetési rendszer

A bankkártyával való fizetés a B-Payment Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság. (www.b-payment.hu) szerverén keresztül történik, erős (128 bites) SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül, így az Ön banki adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek tudomására az Interneten keresztül. Ha az online fizetéssel kapcsolatban kérdése, észrevétele van, hívja az ügyfélszolgálatunkat. A szolgáltató megrendelés során keletkezett és birtokába jutott adatokat tárolja, azaz a kártyabirokos vagy megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A szolgáltató a tranzakció során keletkezett egyéb más adatokkal nem rendelkezik. A Vásárló hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vásárló kijelenti, hogy a megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vásárló hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat haladéktalanul kivizsgálja és lehetőségeihez mérten kezeli. FIGYELEM!!! Online bankkártyás fizetési igényt CSAK munkaidőben áll módunkban feldolgozni! Ha például Ön vasárnap 12 órakor adja le rendelését, azt csak a következő munkanapon, azaz hétfőn 8-17 óra között intézzük. Mivel rendszerünk ezen része nem automatikusan működik, megértésüket köszönjük.

Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, és MASTERCARD

A bankkártyás fizetési ellenérték Forint devizanem alapon teljesíti. Amennyiben Forinttól való eltérő devizanemben is feltüntetésre kerülnek az árak, az a tény, hogy a kártyabirtokos terhére forintba történik az elszámolás, az egyéb árak csak informatív jellegűek. Ilyen esetben a honlapunkon a kiválasztott devizanemben a Magyar Nemzeti Banknál közzétett középárfolyam 1,05-szorosával ár alapján átkonvertált forintban terheli le a kártyabirtokos számlájáról.

7/B. Hibás összeg megadásából eredő problémák kezelése

Amennyiben a Vásárló az igénybe vett szolgáltatás árát meghaladó összeget kifizetését kezdeményezte, ebben az esetben ezt írásban (e-mailben: bz@zsu.hu) a Szolgáltató felé kell jelezni. A levélnek tartalmaznia kell a túlfizetés összegét, idejét és a tranzakció számát. A Szolgáltató a túlfizetés tényét a bejelentést követő 15 napon belül kivizsgálja és amennyiben a követelést jogosnak ítéli, úgy kezdeményezi az túlfizetett összeg jóváírását. A vizsgálat eredményéről a Vásárlót (a tranzakcióban megadott e-mail címen) írásban tájékoztatja. Amennyiben a Vásárló az igénybe vett szolgáltatás áránál kevesebb összeget kifizetését kezdeményezte, akkor a Szolgáltató írásban (a tranzakcióban megadott e-mail címen) értesíti a Vásárlót az észlelet különbözet tényéről, a követelt összeg nagyságáról, és az összeg kiegyenlítésének módjairól. Amennyiben a követelt összeg kiegyenlítése 8 napon belül nem történik meg a Vásárló részéről, úgy az igényelt szolgáltatás teljesítésétől a Szolgáltató eláll, a már befizetett összeget a bankköltségek levonása után 15 napon belül jóváírja.

Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, és MASTERCARD

A bankkártyás fizetési ellenérték Forint devizanem alapon teljesíti. Amennyiben Forinttól való eltérő devizanemben is feltüntetésre kerülnek az árak, az a tény, hogy a kártyabirtokos terhére forintba történik az elszámolás, az egyéb árak csak informatív jellegűek. Ilyen esetben a honlapunkon a kiválasztott devizanemben a Magyar Nemzeti Banknál közzétett középárfolyam 1,05-szorosával ár alapján átkonvertált forintban terheli le a kártyabirtokos számlájáról.

8/A. Garancia, jótállás, betétdíjas cseredarab

ZS+ U KFT a 151/2003 (IX.22.) Kormány Rendelet mellékletében szereplő termékek kapcsán vállal jótállást. Jótállási eset áll fenn, ha a vevő az eladott termékkel kapcsolatban jótállási időn belül kifogást emel valamelyik termék, illetve alkatrész ellen, amely anyag-, illetve gyártási hiba következtében hibásodott meg, és ez a hiba már az eladás pillanatában a termékben megtalálható volt. Nem lehet fellépni jótállási igénnyel, amennyiben a meghibásodás a használati, karbantartási, illetve beépítési utasítások be nem tartása következtében lépett fel, illetve szakszerűtlen (nem rendeltetésszerű) használat, hibás kezelés, természetes elhasználódás (kopás), nem megfelelő minőségű tüzelőanyag, segédanyag, valamint harmadik személy által végzett jogosulatlan beavatkozás miatt történt. Nem tartozik a jótállás körébe, a szállítás közbeni sérülés, hiányos termék, vagy elcsomagolás következtében nem felhasználható termékek. Abban az esetben, ha egy a Zs+U Kft. által forgalmazott termék, szerelési hiba vagy a karbantartás hiánya következtében hibásodik meg, úgy ez olyan jótállási esetnek minősül, amelyet a javítást végző műhelynek kell az ügyfél felé rendeznie. Azon anyag- és gyártási hibák esetén, amelyek harmadik személy által módosított termékek felhasználása során lépnek fel, a Zs+U Kft. alapvetően, még jótállási időn belül történt meghibásodások esetén sem vállal felelősséget. Jótállási kötelezettség akár meg is szűnhet beépítési és kezelési utasítások be nem tartása esetén is. Nem érvényes az egy éves jótállási időtartam az olyan alkatrészekre vonatkozóan, melyekre a gépkocsigyártó meghatározott futásteljesítmény elérésekor kötelező cserét írt elő, és ezt a futásteljesítményt az alkatrész az egy éves időtartam előtt túlhaladta, hiszen ekkor az elhasználódás természetes kopás eredménye. Az általános jótállási időtartamtól azon márkák jótállási feltételei térnek el, melyekre az alkatrészgyártók által külön megszabott előírások érvényesek. Ezen termékekről a vevőszolgálat ad felvilágosítást. A jótállási igény alapja a vásárlási számla és esetlegesen a szakszerű beszerelést igazoló számla. A visszavásárlás feltételei között szerepel, hogy hogyan kell helyesen felkészítve a csere darabot elküldeni, visszahozni. A Zs+U Kft nem vállal kötelezettséget arra vonatkozólag, hogy a kauciós cseredarabokat minden esetben visszavásárolja. . A visszavásárlás feltételeit mindig a beszállítók szabják meg a felújíthatóság alapján. Megtisztított, sérülésmentes használt darabot az új alkatrész csomagolásában szükséges visszajuttatni a nagykernek, amit kézhezvételtől számítva kb. 1-8 hét alatt, minden esetben állapotfelmérés után írnak vissza! 

Garancia elbírálásának menete

Első és a legfontosabb a bejelentési kötelezettség! A vásárló a minőségi kifogását köteles a vásárlás helyén bejelenteni. A bejelentést írásba kell foglalni, amely jegyzőkönyv felvételével is történhet. A reklamált alkatrész átvételének napjától számított 2 munkanapon belül telefonon értesítjük az ügyfelet az ügyintézés módjáról (helyben elbírálható vagy külső vizsgálatra kell küldeni), várható elbírálás határ idejéről. Amennyiben a meghibásodás csak bonyolult vizsgálattal bírálható el, az alkatrészt a gyártóhoz, vagy megfelelő felkészültségű és felszereltségű bevizsgálóhoz küldjük további vizsgálatra.  A jármű megbontásakor a ZS+U Kft (zsu.hu üzemeltetője) által megbízott személynek is jelen kell lennie.  Nem személyes vásárlás esetén vevő visszaküdi nekünk postai úton az alkatrészt és jogos garanciális elbírálás esetén ezen költséget is maradéktalanul megtérítjük vásárló részére. Visszaküldési címünk: 1215 Bp. Ady Endre út 122  

Garanciális kötelezettség alá eső, minőségi kifogás esetleges elutasítását meghatározó okok :

  • a garanciális idő lejárta
  • az alkatrész nem azonosítható
  • az alkatrész be és/vagy kiszereléskor megsérült
  • az alkatrészt megbontották, külsérelmi nyomok vagy átalakítás nyomai láthatók rajta
  • nem a megfelelő gépkocsiba építették be
  • az alkatrész természetes elhasználódása esetén

Vitás helyzet

Ha a fogyasztó a garanciára kötelezett, valamely lényeges műszaki, gazdasági döntésével nem ért egyet, írásban kérheti a kifogás alá vont alkatrész szakértői vizsgálatát, melynek költségét is viseli. A garancia kötelezettje ebben az esetben köteles a megkifogásolt alkatrészt, a vizsgálatot nem zavaró módon maradandó jelzéssel ellátni. Az átvételről és az alkalmazott jelölésről jogosult és kötelezett közös jegyzőkönyvet vesznek fel. Az így keletkezett szakvéleményét, mind jogosult, mind kötelezett a területileg illetékes Bíróság előtti polgári peres eljárásban megtámadhatja. A helyileg illetékes Békéltető Testület segítségét kérhetik.

8/B. Betétdíjas, cseredarabos alkatrészek visszaküldési feltételei

Betétdíjas cseredarabot (a vásárlás napjától számított max. 20 napon belül) a következő képen kérnénk visszaküldeni:

  • kérjük eltakarítani és zsírtalanítani
  • feltétlen abban a csomagolásban kérjük vissza, amiben az új alkatrész érkezett
  • nem lehet törve, repedve, kizárólag csak a kopásból adódó hibái lehetnek
  • ugyan azon tartozékaival kérjük visszaküldeni, ahogyan az újat küldtük

(például, ha egy új kormányművön rajta vannak az axiál csuklók, akkor a régit is azzal együtt kérjük visszaküldeni.) Bármelyik a fentiekben felsorolt feltétel be nem tartása esetén a betét díj összege nem kerül jóváírásra! Megértésüket köszönjük!

GARANCIA SZABÁLY VÁLTOZÁS 2021

 

Kit érint a legújabb változás?

 

Mindenkit, aki a kötelező jótállás alá eső terméket értékesít. Ezek listáját a cikk végén letölthető PDF, és a 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet 2021. január 1. napjától hatályos állapotának melléklete tartalmazza.

 

Mik a főbb változások?
 

  • A termék árától függően sávos lett a jótállási idő (1-2-3 év)
  • E-jótállási jegy is kiállítható
  • Pontosított javítási határidők
  • A fogyasztó dönt, hova fordul javításért
  • A csomagolás megőrzése nem kötelező jótállás érvényesítéséhez
  • Pontosan meghatározzák a szakvélemény kötelező tartalmi elemit

Mi az a jótállás/garancia?

 

Az újdonságok részletezése előtt célszerűnek látszik röviden bemutatni a jótállás intézményéti. A köznyelvben garanciaként használt fogalom szabatos jogi megfelelője a jótállás. Noha a vásárlók többsége a garancia szót érti és ismeri, a webshop általános szerződési jótállásként kell hivatkozni és bemutatni.

 

A jótállás két fajtáját ismerjük:

 

jogszabályon alapuló kötelező jótállás (ennek változnak a szabályai 2021 januártól)

a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal (ezzel most nem foglalkozunk) A jótállás az eladó fokozott felelősségvállalása a hibás teljesítésért. A jótállás kedvező helyzetbe hozza a vásárlót: neki elég csak a hiba tényét bizonyítania, és az eladónak (a jótállásra kötelezettnek) kell bizonyítania, hogy a hiba nem állt fenn már a termék eladásakor is: ez a hibás teljesítés vélelme. A fokozott felelősségvállalás a kellékszavatossághoz képest értendő, hiszen az eladó a kellékszavatossággal és a jótállással is azt „garantálja”, hogy az általa eladott dolognak nincs – és a jótállás vagy a kellékszavatosság ideje alatt nem is lesz – hibája.

A jótállás időtartama alatt tehát végig a jótállásra kötelezettnek kell bizonyítania, hogy nem teljesített hibásan, míg a kétéves kellékszavatosság esetében ez csak az első hat hónapig van így (ezt követően a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termék azért romlott el, mert eleve hibás volt, rejtett hibája volt). Ha tehát a dolog a jótállás időtartama alatt meghibásodik, akkor a törvény vélelmezi, hogy a jótállásra kötelezett hibásan teljesített, ezért neki kell bizonyítania, hogy hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. a hibát a nem rendeltetésszerű használat okozta). Ha ezt nem sikerül bizonyítania – független szakértői véleménnyel, ennek kötelező tartalmi elemit is meghatározza januártól a jogszabály -, akkor köteles a terméket javítani vagy kicserélni, és ha ezekre nem képes, akkor a vevő jogosult árleszállítást kérni, a terméket a jótállásra kötelezett költségén kijavíttatni vagy – végső soron – elállni a szerződéstől.

 

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos lett (1-2-3 év):
 

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év
  • 250 000 forint eladási ár felett 3 év

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

Elektronikus jótállási jegy – akár emailben vagy letölthető formában

 

Természetesen továbbra is lehetőség van papír alapú jótállási jegy kiállítására és átadására, de a vállalkozás mostantól dönthet úgy is, hogy jótállási jegyet elektronikus úton – e-mailben, vagy letölthető dokumentumként – adja át a fogyasztó részére. Az e-jótállási jegy lehet akár a számla is, ha annak tartalma megfelel a jótállási jegyre vonatkozó előírásainak (a jótállási jegy kötelező tartalmi elemit lásd itt, 3. §).

Lehetséges a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel átadni, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, de ez esetben az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig biztosítani kell.

A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.

 

Ha a termék nem javítható: csere vagy vételár visszafizetés nyolc napon belül

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha a termék javítható, de 15 nap alatt nem – tájékoztatási kötelezettség

 

A vállalkozásnak továbbra is „törekednie kell” a termék 15 napon belüli javítására. Újdonság, hogy ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról (ezt a tájékoztatást a fogyasztóvédelem ellenőrizheti). A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult.

 

Ha a termék 30 napon belül nem javítható: 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetés

 

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha negyedszer is elromlik a termék: 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetés

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik!

 

A fogyasztó dönt, hova fordul javításért

 

A 2021. január 1-et követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

 

A csomagolás megőrzése nem kötelező jótállás érvényesítéséhez

 

Régi vitát zárt le a jogalkotó azzal, hogy kimondta – tekintettel a fogyasztóvédelmi vizsgálatok során gyakran tapasztalt azon jogsértésre, hogy a vállalkozás megköveteli a termék eredeti csomagolásának megőrzését a jótállás érvényesítéséhez -, hogy a jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

 

A szakvélemény kötelező tartalmi elemei

 

Akár a kellékszavatossági időszak első hat hónapjáról van szó, akár a jótállás teljes időtartamáról, ha a fogyasztó által hibásnak jelzett termékkel kapcsolatban a vállalkozásnak az az álláspontja, hogy nem rejtett hibáról van szó, hanem a hibát a fogyasztó okozta például a nem rendeltetésszerű használattal, úgy a hibás teljesítési vélelem miatt ezt a vállalkozás köteles szakvéleménnyel bizonyítani. A szakvélemény kötelező tartalmi elemét a jogszabály így határozza meg:

  • megrendelő neve és címe;
  • üzlet neve és címe;
  • vizsgálat tárgya;
  • vizsgálati díj összege;
  • vizsgálati díj fizetésére kötelezett;
  • termék beérkezésének időpontja;
  • vásárlás időpontja;
  • minőségi kifogás bejelentésének időpontja;
  • fogyasztó kifogása;
  • vizsgálati módszerek;
  • vizsgálat megállapításai indokolással ellátva;
  • tájékoztatás;

A szerviz értesítési kötelezettsége

 

A javítószolgálat januártól köteles igazolható módon értesíteni a kereskedőt a termék kijavítását követő öt munkanapon belül a javítás elvégzéséről, illetve, ha a termék nem javítható, akkor annak tényéről. Úgyszintén értesíteni köteles a kereskedőt a szerviz, ha a termék javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, vagy ha a termék javítása nem lehetséges harminc nap alatt. E kötelezettség teljesítését a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.

 

Hogyan érinti ez a webáruházak általános szerződési feltételeit?

 

A vonatkozó kormányrendelet 11. § (1) bekezdés n) pontja szerint a szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót – egyebek mellett – a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről mégpedig oly módon, hogy „a jótállásra vonatkozó tájékoztatást a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség”. Ennek a tájékoztatásnak a legtöbb webshop az ÁSZF-ben tesz eleget, ezért szükséges elvégezni a módosításokat.

 

9. Az online vásárlás előnyei és kockázatai

Az online vásárlás esetén a fogyasztó időt és energiát megspórolva, otthonról vásárolhatja meg a kiválasztott árut kényelmesen, földrajzi távolságra vagy a nyitvatartási időre tekintet nélkül. A megrendelt áru kiszállítása nemcsak a lakóhelyre, hanem a fogyasztó munkahelyére is kérhető. Az interneten fellelhető ajánlatok könnyedén összehasonlíthatók, így a fogyasztónak lehetősége van a legkedvezőbb árú terméket megvásárolni.

Az online vásárlások során azonban fokozottan fennállhat annak a veszélye, hogy meggondolatlanul kötünk szerződést. A fogyasztónak ráadásul a bolti vásárláshoz képest jóval kevesebb információ áll rendelkezésére a termékről: nem tudja azt a kezébe venni, megvizsgálni, felpróbálni, valamint ellenőrizni, hogy az áruról állított tulajdonságok ténylegesen megfelelnek-e a valóságnak. Másrészt szintén kérdéses, hogy a terméket eladó kereskedő valóban létezik-e, illetve jogosult-e gazdasági tevékenységet folytatni.

Sok kellemetlenségtől és bosszúságtól óvhatjuk meg magunkat, ha kizárólag olyan online üzletben vásárolunk, ahol megfelelő tájékoztatást kapunk a webáruház üzemeltetőjének (a termék eladójának) személyéről, aki köteles többek között nevét (cégnevét), címét, székhelyét, elérhetőségét (telefonszám, e-mail cím) és adószámát is feltüntetni. Emellett a vállalkozás köteles minket tájékoztatni az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeiről is.

Ugyancsak fontos, hogy a termék megrendelése előtt mindig törekedjünk a lehető legtöbb információ megszerzésére a kereskedőről és a vásárlás feltételeiről. Tehát mindig szánjunk elég időt a honlapon hozzáférhető általános szerződési feltételek elolvasására, hogy azok ne a későbbiekben érjenek minket a meglepetés erejével. Tanácsos, hogy a megrendelés elküldése előtt a honlapon közzétett vásárlási feltételeket mindig mentsük le és nyomtassuk ki. Így a későbbiekben is bizonyíthatjuk, hogy a vásárlás időpontjában milyen tartalommal volt a tájékoztatás a honlapon hozzáférhető.

A webshop megbízhatóságának „tesztelésére” célszerű először egy kisebb értékű terméket rendelni. Így meggyőződhetünk arról, hogy a kereskedő megfelelő minőségű terméket árusít-e, betartja-e a honlapon vállalt szállítási határidőt, kapunk-e számlát.

Nem árt azzal sem tisztában lenni, hogy a honlap magyar nyelvű megjelenése vagy a címében látható „.hu” kiterjesztés nem jelenti automatikusan azt, hogy az eladó Magyarországon letelepedett vállalkozó. Gyakran előfordul, hogy magyar nyelvű webáruházat hazánkban üzlettel nem rendelkező külföldi (más európai uniós vagy Európán kívüli) székhelyű cég üzemeltet. Tudjunk róla, hogy a „.hu” domain nevet a magyar cégek mellett külföldi vállalkozások is használhatják!

Külföldi vállalkozás által üzemeltetett webáruház esetén mindig gondoljunk arra, hogy a vásárlással milyen problémák merülhetnek fel. Gyakran előfordul, hogy a termékhez nem mellékelnek magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, emellett a termék hibája, az esetleges reklamációnk esetén az idegen nyelvű kommunikáció is nehézségekkel járhat. A külföldi székhelyű webáruházak szinte kivétel nélkül a vételár előzetes megfizetéséhez (átutalásához) kötik a termék leszállítását, ha azonban a termék leszállítására bármilyen okból nem kerül sor, a szerződésszegéssel kapcsolatos igényeink érvényesítése akadályokba ütközhet.

10. Árukereső-Vásárlói értékelések

"A www.arukereso.hu (Naspers OCS Hungary Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759) Megbízható bolt programjának működése érdekében az itt történő vásárlások után a vásárló e-mail címe, illetve az általa megvásárolt termék megnevezése az arukereso.hu részére továbbításra kerül. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az így továbbított személyes adatokat a Naspers OCS Hungary Kft. a www.arukereso.hu Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatának megfelelően kezeli."

11. Hibás ár

Amennyiben a Szolgáltató (ZS+U Kft. - http://www.zsu.hu ) minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" vagy "1" Ft-os árra vagy bruttó árnál a nettó ár feltüntetése ...stb. , akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától.

12/A. Egyéb rendelkezések

Ha bármilyen kérdése van a megrendelt termékkel vagy a kiszállítással kapcsolatban, felteheti azokat a bz@zsu.hu elektronikus levélcímen, vagy telefonon a +36-30/612-2503 ügyfélszolgálati telefonszámon, kollégáink készséggel állnak rendelkezésére! 

A ZS+U KFT nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a www.zsu.hu webáruházhoz való internetes csatlakozás miatt következett be!

A ZS+U KFT fenntartja a jogot, hogy a www.zsu.hu webáruház szerződési feltételeit részben vagy egészben bármikor módosíthatja. A webáruház szerződési feltételei és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. A www.zsu.hu webáruház szerződési feltételei mindaddig hatályban maradnak, amíg a ZS+U KFT a www.zsu.hu webáruház szolgáltatásait biztosítja.

A ZS+U Kft fenntartja magának a jogot, hogy a szállítási díjakon és a rendelt csomag kézbesítési módján bármikor változtasson!  A már megrendelt termékek esetében csak a Vevővel történő egyeztetés után.

A ZS+U Kft, mint a www.zsu.hu webáruház tulajdonosa és üzemeltetője fenntartja magának a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül a vásárlók regisztrációját törölje valamint a termék kiszállítását megtagadja, előreutalás vagy bankkártyás fizetés esetén a már előre kifizetett termék árát és esetlegesen a szállítási költséget a ZS+U KFT a szállítás megtagadása esetén haladéktalanul visszautalja a vásárló bankszámlájára! Az esetleges a szállítási és fizetési feltételekben meghatározott határidőn túl történő szállítás esetén a szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli. Az előre kifizetett csomagok esetén a vételárat és a szállítási költséget a szolgáltató haladéktalanul visszatéríti a vásárlónak!

12/B. Vásárlói érdekvédelem

Amennyiben műszaki, vagy egyéb jellegű kifogását, vagy panaszát üzletünkben nem tudta érvényesíteni, és úgy érzi, hogy sérelem érte, jogorvoslatot az alábbi felügyeleti szerveknél tehet. A szerződéskötés és teljesítés vonatkozásában a 17/1999 (2 hó 5.) szerződés feltételeiről szóló Kormányrendelet valamint a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyv paragrafusai az irányadók.

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket IDE KLIKKELVE tekintheti meg.

Felügyeleti szervek