Köszönjük érdeklődését, amint raktáron lesz a termék értesíteni fogjuk emailben.
Chevrolet S10
A Chevrolet S-10 egy kompakt kisteherautó, amelyet a Chevrolet gyártott. Ez volt a három nagy amerikai autógyártó első hazai gyártású kompakt pickupja. Amikor 1981-ben „negyedtonnás pickupként” mutatták be először az 1982-es modellévhez, a GMC változatot S-15 néven ismerték, majd később GMC Sonoma névre keresztelték. A nagy teljesítményű változat 1991-ben jelent meg, és a GMC Syclone nevet kapta. A pickupot az Isuzu Hombre néven is értékesítette 1996 és 2000 között, de csak Észak-Amerikában. Volt egy SUV-változat is, a Chevrolet S-10 Blazer/GMC S-15 Jimmy. Egy elektromos változatot flottajárműként lízingeltek 1997-ben és 1998-ban. Ezeket a pickupokat együtt gyakran S-sorozatnak nevezik.
Első generáció
A három nagy autógyártó első kompakt teherautója az átcímkézett Isuzu KB volt, amelyet 1972 óta Chevrolet LUV néven árulnak, és a Ford ugyanabban az évben gyorsan reagált a Mazda által gyártott Ford Courierrel. Az 1973-as arab olajembargó azonban arra kényszerítette a GM-et, hogy fontolóra vegye egy hazai gyártású kompakt kisteherautó tervezését. Szokás szerint más GM alvázsorokból származó alkatrészeket is beépítettek (elsősorban a GM G-karosszéria köztes termékeiből). A nyomtáv hasonló volt a korábbi GM H-test alkompaktokhoz (Vega/Monza). Az első S-sorozatú hangszedőket 1981-ben mutatták be az 1982-es modellévhez. Az alapmotor (Japánban gyártott és importált) egy 1,9 literes Isuzu négyhengeres (RPO LR1) volt, amelyet a LUV-val és az Isuzu P'up-pal osztottak meg, opcionálisan 2,8 literes V6-ossal. A Chevrolet és a GMC modellek a hűtőrácson, a csomagtérajtón és a különféle jelvényeken kívül azonosak voltak. 1983-ra a Chevrolet modelleken "Maxi-Cab" néven, a GMC-knél "Club Coupe" néven, valamint "Insta-Trac" négykerék-meghajtással bővítették a fülkét, valamint két új motort: egy 2,0 literes négyhengeres motort. (RPO LQ2) a J-platformos autókból, valamint egy Isuzu 2.2 L (RPO LQ7) négyhengeres dízelmotor.
Második generáció
A második generációs teherautók az 1994-es modellévre érkeztek. Az összes speciális modell (a Syclone, Typhoon és Sonoma GT) gyártása megszűnt, de a pickupon végrehajtott változtatások összhangba hozták fő versenytársával, a Ford Rangerrel. Az Iron Duke 4 hengeres és 2,8 literes 60°-os V6-os motorokat megszüntették, a 4,3 literes Vortec V6-ost továbbfejlesztették, és egy új, 2,2 literes, 4 hengeres motort (amelyet 1990-ben vezettek be különböző elsőkerék-hajtású GM kompakt és középső motorokon) -méretű platformok) váltak a választott motorokká az S-10 második generációjának meghajtására. A Clean Air Act előírásainak megfelelően az 1994-es modellévtől minden második generációs S-10 és Sonomas, amely légkondicionálóval felszerelt, CFC-mentes R134a hűtőközeget használt.
Harmadik generáció
Bár az S-sorozat észak-amerikai változata 2004-ben megszűnt, Brazíliában még 2012-ig gyártották a második generációs S-10-et, amikor is a Chevrolet Colorado brazil gyártású változata, az S-10 váltotta fel.
Brazíliában 2014-ig a harmadik generációs S-10 2,4 literes, 147 LE-s Flexpower flex-fuel motort vagy 2,8 literes, 180 LE-s Duramax dízelmotort kínált. A 2015-ös modelleknél a dízelmotort felfrissítették, ami 200 LE-vel megnövelte a teljesítményt. A rugalmas üzemanyagú (benzin/etanol) motor egyes verzióihoz (LT és LTZ) frissítést kapott, és 206 LE-t kínált egy 2,5 literes LCV Ecotec közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel. A Chevrolet Brazíliában első ízben kínálta a flex-fuel S-10-et négykerék-hajtással.
A 2017-es modell esetében az S-10 megújult, a flex-fuel 2,4 literes motort pedig elhagyták, a többi motor változatlan maradt. 2018-ra a flex-fuel S-10 automata sebességváltót kínál, amely jelenleg a piaci trend ezeken a járműveken Brazíliában.
Ha teheti, a regisztrációhoz ne freemail vagy citromail címet használjon!
Visszajelzések alapján ez a két emailszolgáltató a többiekhez képest lassú, a kapott leveleket pedig gyakran ok nélkül is levélszemétként kezeli. Ha ilyen email fiókot használ, a levelet jelentős része késéssel vagy meg se érkezik.