Köszönjük érdeklődését, amint raktáron lesz a termék értesíteni fogjuk emailben.
Moskvich
Nagy részt a Fordnak köszönhető, hogy a Moskvich létrejött. A Ford, és a Szovjet gazdasági vezetőség megállapodási szerződést kötött 1929-ben, hogy Moszkvában egy autógyár fog létesülni. Amelyben az amerikaiak szerzik meg a gépeket, és berendezéseket. Minden zökkenő mentesen zajlott, eleinte személygépkocsi ajtókat gyártottak. 1930 végé felé néhány éven keresztül Ford A és AA modellek készültek. Később felváltotta a termelést a GAZ AA teherautók gyártása. A gyár rövid időn belül már önállóan működött és a Moszkvai KIM Autógyár nevet kapta.
A II. világháború elött bemutattak egy olcsó népautót, ami Opel alapra épült, de sorozat gyártásra nem került sor. 1941-ben a gyárat az Urál térségbe helyezték át, és a világháború miatt hadi gyártásra állt át.
A Moskvich 1945 után valósult meg, jóvátételi zsákmányolás néven a Szovjetek hazavitték az Opel branderburgi gyárának eszközeit, és egy kis kocsi terveit. Az újjá épült KIM üzemben 1947-től gyártottak Opel Kadett másolatú Moszkvicsokat, a közismert 400-as típus különféle változatait. 1954-re a Moszkvai autógyár modernizálta, és újra tervezte a kis autó motorját, és 1956-ig 401-es jelzéssel értékesítette ezeket a modelleket. Hamarosan újabb nagy változás jött, ugyan is elkészült a korszerű önhordó 402-es, amit időrendben a 407-es, és a 403-as követett. Mint a legtöbb szovjet, és keleti autógyár a Moskvich sem tudta tartani a fejlődést a nyugati autógyárakkal, és a 2141-es típus Aleko néven bevezetett modell önmaga karikatúrája lett az 1990-es években. Az összeszerelési minősége szépen az idő múlásával romlott, és megjelentek a más típusokból átvett alkatrészek, de ezek illesztése nem mindig sikerült, leggyakrabban a LADA alkatrészeit használták fel. a moszkvai gyár napjainkban már csődbe ment.
Napjainkban is ikonikus autó a Moskvich, amit hazánkban is sokan használnak.
A Moskvich 402-es modell tömege mindössze 980 kg volt. Négyhengeres 1220 cm3 motorral szerelték. A modell végsebessége 105 km/h volt. Taxiként is előszeretettel használták.
1957-58-ig mindössze 1035 példányban készült négykerék hajtású modell is, ez volt a Moskvich 410. 15 cm-el megemelték a hasmagasságát, karosszériája egy volt a 402-es modelljével.
Ha teheti, a regisztrációhoz ne freemail vagy citromail címet használjon!
Visszajelzések alapján ez a két emailszolgáltató a többiekhez képest lassú, a kapott leveleket pedig gyakran ok nélkül is levélszemétként kezeli. Ha ilyen email fiókot használ, a levelet jelentős része késéssel vagy meg se érkezik.