Köszönjük érdeklődését, amint raktáron lesz a termék értesíteni fogjuk emailben.
Elektromosság
A járművek elektromos rendszerének alap eleme az akkumulátor. Személygépkárműveknél a legszélesebb körben a 12 Volt feszültségű rendszer terjedt el. A járműgyártás hajnalán alkalmaztak 6 Voltos rendszert is, azonban a 6 Voltos rendszerekhez nagyobb átmérőjű vezetékeket kellett a járműbe beépíteni, mert adott teljesítményű fogyasztó működtetéséhez kisebb üzemi feszültség esetén nagyobb áramerősségre van szükség. Napjainkban 6 Voltos akkumulátorral gyakorlatilag csak veterán járművekben találkozhatunk.
Az akkumulátor töltését kezdetben dinamóval, később a napjainkban is minden autóban megtalálható generátorral oldották meg.
A stop-start rendszerrel felszerelt járművekben nem csak egy egyszerű feszültségszabályzó található meg, ami a generátor által termelt feszültséget korlátozza maximális 14,4 Volt töltőfeszültségnél, hanem fejlett BMS (Battery Monitoring System) vagy másnéven akkumulátor menedzsment rendszer gondoskodik az akkumulátor töltéséről és felügyeletéről. A stop-start rendszerrel felszerelt jármű áramigénye jelentősen nagyobb, ugyanis az autónak dugóban araszolva, gyakran álló motor mellett is tudnia kell a kényelmi felszereléseket működtetni. Ezért amikor a jármű halad az akkumulátort gyorsan nagy töltőárammal szükséges feltölteni, ezért ezekben a járművekben nagyobb töltési ciklusállóságú AGM és EFB akkumulátorokat alkalmaznak. A töltésen kívül az akkumulátor menedzsment feladata az akku feszültségének folyamatos ellenőrzése is. A rendszernek azt is fel kell ismernie, ha az akkumulátor nincs teljes mértékben feltöltve, esetleg egy leállítás után nem lenne képes a motort zökkenőmentesen elindítani, ilyenkor a stop-start rendszer nem állíthatja le a motort.
A 90-es évek elejétől kezdve a járművekben egyre több elektronikai berendezés van jelen. A mechanikus karburátoros üzemanyagellátó rendszerek helyét a motorvezérlő elektronika által szabályozott befecskendező rendszerek vették át.
A korszerű jármű egyes funkcióit vezérlő egységek üzemeltetik, a különböző kapcsolók és vezérlők között a kapcsolatot busz hálózatok valósítják meg.
Ha teheti, a regisztrációhoz ne freemail vagy citromail címet használjon!
Visszajelzések alapján ez a két emailszolgáltató a többiekhez képest lassú, a kapott leveleket pedig gyakran ok nélkül is levélszemétként kezeli. Ha ilyen email fiókot használ, a levelet jelentős része késéssel vagy meg se érkezik.
Az zsu.hu weboldal sütiket használ az oldal működtetése, a használat megkönnyítése, valamint az oldal használatával kapcsolatos statisztikák készítése érdekében. Kérjük az alábbi gombok segítségével nyilatkozzon arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül analitikai célú sütiket is alkalmazhatunk-e a weboldalunkon történő böngészése során.
További információt az Adatkezelési tájékoztatónkban talál.
Elengedhetetlenek az oldal zökkenőmentes böngészéséhez, és lehetővé teszik a honlap funkcióinak egyszerű és hibamentes használatát. Ez a beállítás mindig be van kapcsolva, mert a sütik adatai szükségesek a honlap működéséhez.
Információkat gyűjtenek arról, hogy Ön és az oldallátogatók hogyan használják a honlapunkat, például mely oldalakat néztek meg, mely linkekre kattintottak. A sütik segítségével összegyűjtött információk elemzését arra használjuk, hogy javítsuk szolgáltatásainkat, fejlesszük termékeinket. Ezen információk anonimek, egyikük sem használható fel az Ön azonosítására. Szolgáltató: Google Analytics (Google Ireland Limited, https://support.google.com/analytics/topic/2919631?hl=en&ref_topic=1008008&sjid=7236165391309132542-EU)