Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Termékcsoport
Csoport
Csoport
Alcsoport
Csoport
Paraméter
Csoport
Gyújtás izzítás
Az Ottó motorokban lejátszódó égési folyamatok beindítására szükség van egy az égést beindító szikrára. Ezt a szikrát a hengerfejbe szerelt gyújtógyertya adja le, a gyújtásrendszer által meghatározott időpontban. A motor teljesítményét és károsanyag kibocsátását is nagy mértékben befolyásolja a szikra leadásának, vagyis az égés kezdetének időpontja.
A gyújtószikra előállításához szükséges feszültséget a gyújtótrafó állítja elő. Korábban a trafó kisütésére vonatkozó impulzust megszakító, később jeladó, napjainkban pedig a motorvezérlő elektronika által kiadott impulzus valósítja meg. A motorvezérlő elektronika a főtengely és vezérműtengely jeladóktól érkező jelek alapján vezérli ki a megfelelő időben a gyújtószikrát. A fejlett motorvezérlő rendszerek megjelenése előtt a vezérműtengely által meghajtott osztófejben volt elhelyezve egy jeladó ami a főtengely megfelelő szögelfordulásánál adott impulzust a szikra kivezérlésére, ami az osztófejben elhelyezett rotor segítségével jutott a megfelelő hengerhez.
A gyújtórendszer fontos eleme a gyújtókábel is. Egyes modelleknél a gyújtókábel elhagyásával a gyújtótrafót közvetlenül a gyújtógyertyához csatlakozik.
A Dízel motorok működése jelentősen eltér az Ottó motorokétól. Itt a gázolaj nem külső szikra hatására, hanem az égéstérben az üzemanyag összenyomásakor a magas kompresszió okozta felmelegedés hatására öngyulladásos módon jön létre az égési folyamat. Ezért a dízel motorok beindítása előtt az égésteret legalább 250 Celsius fok körüli hőmérsékletre kell felmelegíteni. Az égéstér felmelegítését az izzítógyertyák hivatottak elvégezni. Az izzítógyertyák vezérlését az izzítórelé vezérli.