Gázbowden

Gázbowden

A fejlett motorvezérlő rendszerek és a szervomotorral vezérelt fojtószelep mozgatás megjelenése előtt egyszerű mechanikus módon oldották meg a fojtószelep mozgatását a gyárműgyártók. A fojtószelepházban elhelyezkedő fojtószelep mozgatását egy mechanika végezte. A mechanikához rögzített bowden a jármű gázpedáljának lenyomásának függvényében nyitja és zárja a fojtószelepet.
A gázbowden egy mechanikus alkatrész ami minimális karbantartási igénnyel rendelkezik. A bowden belső huzal szála a bowden tokjában hosszanti irányban képes elmozdulni. A jól adagolható gázpedálhoz elengedhetetlen, hogy a gázbowden a tokjában kis ellenállással könnyen mozogjon. Ha a bowden nehezen jár, akkor előfordulhat, hogy a gázpedál felengedése után a jármű csak lassan képes a fordulatot leejteni. Ez a jelenség előfordulhat, hogy a bowdenházben futó huzal kezd elhasználódni és a huzal egyes szálai a túlzott kopás miatt elszakadnak. Az elhasználódott bowden el is szakadhat. Ilyenkor a gázpedál és a fojtószelep között megszűnik az összeköttetés a jármű motorja nem fog reagálni a gázpedál lenyomására. A jármű ilyenkor a gázbowden cseréjével ismét közlekedésre alkalmas állapotba hozható. A bowden élettartalmát kenőanyag használatával növelhetjük meg.

Tekintse meg további Bowden alkatrészeinket is:
Kézifékbowden,
Kuplungbowden, Sebességmérő bowden


Autótípusok