Alcsoport
Paraméter

Szerviz, felülvizsgálat, karbantartás

Olajcsere alkalmával érdemes a levegőszűrő és az utastér levegőszűrőjét vagy másnéven pollenszűrő cseréjét is elvégezni.
Nem csak a motorolaj cseréjére vonatkozik ilyen csere intervallum, a gyújtógyertyák cseréje és szíjas vezérlésű járműveknél a vezérműszíj cseréje is egy meghatározott időtartam vagy futásteljesítmény után cserélendő.
A kézi kapcsolású sebességváltók esetén sok gyártó nem ad meg a kenőanyag cseréjére vonatkozó intervallumot, azonban a kenőanyagtöltet frissítésével biztosan növelhető a sebességváltó várható élettartama. Automata váltók esetében célszerű betartani a gyártó által javasolt csere periódust, hiszen az automata váltó egy meglehetősen bonyolult szerkezet, aminek javítása a kenőanyagcsere elhanyagolása miatt akár több százezerforintos kiadást is jelenthet.
Az éves átvizsgálás alkalmával célszerű a korosszéria állapotát is szemrevételezéssel ellenőrizni. A kezdődő korrózió néhány év alatt komoly károkat okozhat a jármű küszöbjein és keresztartóin, aminek javítása rendkívül költséges. Ezért célszerű a kezdődő korróziós pontokat időben korróziógátló anyagokkal és új alvázvédő réteggel megfelelően konzerválni.
A futómű ellenőrzése is rendkívül fontos, a repedt vagy szakad porvédők miatt a szennyeződések bejutnak az alkatrészek mechanikusan surlódó pontjaihoz, ami jelentős mértékben csökkenti az adott alkatrész élettartamát.
A futómű és karosszéria lengéseit szabályozó lengéscsillapítók is könnyedén szemrevételezéssel ellenőrizhetők. Abban az esetben, ha a lengéscsillapítók szárán olajos, olajsaras szennyeződést találunk, akkor minden bizonnyal az adott alkatrész cseréje szükséges lesz. A lengéscsillapítók feladata, hogy az útegyenetlenségeken elpattanó kerekek lengéseit időben korlátozzák, ezért a megfelelő stabilitás és fékhatás csak akkor alakulhat ki, ha ezek az alkatrészek megfelelő állapotúak.
A fékrendszer ellenőrzése során a fékrendszer gumi fékcsöveinek ellenőrzése után célszerű a féktárcsák és fékbetétek állapotát is felmérni. Az ellenőrzés alkalmával könnyen észrevehető, ha a féknyereg szivárog, vagy megszorulása miatt az egyik fékbetét jóval kopottabb a párjánál.

Árak megjelenítése EURO-ban is