Gyújtótekercs, trafó

Gyújtótekercs / Gyújtótrafó

A gyújtótrafó feladta, hogy előállítsa a benzinmotor működéséhez elengedhetetlen gyújtószikrát. A benzines motorok az égéstérbe beszívott üzemanyagot a gyújtógyertya érintkezői között áthúzó szikrával gyújtják meg. A gyújtás időpontja a dugattyú felső holtpontja előtt kell legyen, hogy mire a dugattyú a felső holtpontra ér az üzemanyag robbanása a lehető legnagyobb erővel tudja a dugattyút a hengerben lefelé elindítani. A gyújtás időpontja nem állandó, a motor üzemének paramétereihez állítja az előgyújtást a motorvezérlő elektronika, hogy az égés mindig a legtökéletesebb legyen.
A
gyújtótrafó vagy trafó sor mérete is formája rendkívül sokféle lehet. A mai járművek esetében sokszor minden gyújtógyertya saját gyújtótrafóval van működtetve. Általában a trafó közvetlenül kapcsolódik a gyújtógyertyához úgy, hogy a trafó a szelepfedélhez van rögzítve.
Az elhelyezés sajátossága miatt a trafót érő hőterhelés rendkívül nagy. Gyakran ez a trafó meghibásodásához vezet. A gyújtótrafó meghibásodására utaló jel lehet a gyújtáskimaradás egy adott hengerben. Ilyenkor feltételezhetjük, hogy az adott hengert kiszolgáló trafó hibásodott meg. Egyes típusoknál a trafók egyesével külön-külön is cserélhetők, azonban vannak olyan járművek is ahol erre nincs lehetőség. Ezeknél a járműveknél a trafó csak egyben cserélhető.

Tekintse meg további Gyújtótrafó termékeinket is:
Gyújtótekercs dugó, Gyújtótekercs, Gyújtótekercs egység, Gyújtótekercs védősapka csatlakozó


Autótípusok