Izzítógyertya
A dízel motorok kompressziója csaknem kétszer nagyobb mint a benzines motoroké. A nagy kompressziónak köszönhetően a motor működéséhez nincs szükség gyújtógyertyás szikra képzésre, az égéstérben lévő üzemanyag a sűrítés során melegszik fel olyan mértékben, hogy öngyulladásos égés jön létre. Azonban ahhoz, hogy az öngyulladás létrejöjjön, a levegőnek mindig olyan hőmérsékletűnek kell lennie, hogy az égés be tudjon indulni. Az égéstér felmelegítésére dízel motorok esetében izzító gyertyákat használnak. Az izzítógyertyák a hengerfejben helyezkednek el úgy, hogy végük az benyúlik az égéstérbe.
Az év téli hónapjaiban jutnak nagy szerephez az izzítógyertyák. Ilyenkor, ha valamelyik hengerben vagy hengerekben nem meghibásodott izzító van, akkor a motor indítása nehézkessé válik. Az izzítás nélkül indított hengerekben a beszívott üzemanyag nem tud megfelelően elégni, ezért a kipufogóból jól látható fekete füst távozik. A hengerekben jelentős mértékű korom képződik, ami lerakódik az izzítógyertyára, az égéstérbe és a dugattyú gyűrűkhöz is. Emiatt a gyűrűk letapadhatnak, ami jelentős motorolaj fogyasztáshoz és kompresszióvesztést is eredményezhet.
Tekintse meg további Izzító alkatrészeinket is:
Izzító relé, Izzító gyertya , Izzítás kapcsoló, Lángizzító